سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چه نیکوست فروتنى توانگران برابر مستمندان براى به دست آوردن آنچه نزد خداست ، و نیکوتر از آن بزرگمنشى مستمندان به اعتماد بر خدا برابر اغنیاست . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 اردیبهشت 16 , ساعت 9:50 عصر

به گزارش اترک، پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ، تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.


پنج شنبه 92 فروردین 8 , ساعت 8:24 عصر


آلبرت انشتین در رساله پایانی عمر خود با عنوان «دی ارکلرونگ»، که در سال 1954 میلادی(1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشت، اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح داده و آن را کامل‌ترین و معقول‌ترین دین می‌داند. این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه اینشتین با آیت‌الله‌العظمی بروجردی است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران و به صورت محرمانه صورت پذیرفته است.

بسیج اساتید استان تهران
انشتین در این رساله نظریه نسبیت خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از نهج البلاغه و بیش از همه بحارالانوار علامه مجلسی ـ که از عربی به انگلیسی ترجمه و تحت نظر آیت الله بروجردی شرح می‌شد ـ تطبیق داده و نوشته که هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی‌شود و تنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه پیچیده «نسبیت» را ارائه داده؛ ولی اکثر دانشمندان آن را نفهمیده اند. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم(ص) نقل می‌کند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر(ص) به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما بعد از این که پیامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است... . اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه انبساط و نسبیت زمان دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می‌نویسد... .
همچنین اینشتین در این رساله «معاد جمسانی» را از راه فیزیکی اثبات می‌کند(علاوه بر قانون سوم نیوتون؛ یعنی عمل و عکس العمل) او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف «نسبیت ماده و انرژی» می‌داند: E=M.C2>>M=E:C2 یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عیناً به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد.
اینیشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و بارها به لفظ «بروجردی بزرگ» و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ «حسابی عزیز» یاد کرده است.
 منبع/جهان


چهارشنبه 92 فروردین 7 , ساعت 7:15 عصر

d

غرب، ایران را الگویی می داند که جهان را به سمت شکستن انحصار هسته ای غرب و برخوردار شدن تمام کشورها از دانش هسته ای صلح آمیز و در عین حال مبارزه با دارندگان سلاح های هسته ای سوق می دهد که هزینه های سنگینی برای غرب و جاه طلبی های جهانی آن به همراه دارد.
 

اختصاصی بصیرت:فرایند رفتاری غرب در برابر ایران در حالی ادامه دارد که همچنان یک نکته در این روند مشاهده می شود و آن اصرار برخی مقامات غربی بر استفاده از واژه «ما اجازه نمی دهیم ایران هسته ای شود» است. این ادعاها در حالی مطرح شده که جهانیان از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی نهادهای اطلاعاتی آمریکا اذعان دارند تمام فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت آژانس است و هیچ انحرافی نیز از مسیر صلح آمیز ندارد.

با توجه به این شرایط این پرسش مطرح است که چرا همچنان غربی ها ادعای جلوگیری از هسته ای شدن ایران را مطرح می کنند؟ چنانکه «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به همراه «هیگ» همتای انگلیسی خود این ادعا را تکرار کرده اند و یا اتحادیه اروپا بر افزایش تحریم ها برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران تأکید می کند.

با توجه به اذعان جهانیان مبنی بر به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران، به ویژه تأکید جهانی بر فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید و استفاده از سلاح هسته ای پاسخ یک چیز است. پاسخ آن است که هراس غرب از هسته ای شدن ایران نه به دلیل هراس از دستیابی ایران به بمب هسته ای، بلکه برگرفته از توانایی های بومی دانشمندان ایرانی است.

غربی ها همواره تلاش کرده اند تا انحصار هسته ای را برای خود ایجاد کنند، به گونه ای که هیچ کشوری به جز آنها حق استفاده از فناوری هسته ای را نداشته باشد. غرب می داند که دنیای آینده دنیای دانش و استفاده از فناوری هسته ای به عنوان اصلی ترین منبع انرژی است، به ویژه اینکه، بهره گیری از انرژی های فسیلی دیگر نمی تواند چندان کارآمد باشد.

غرب برای اجرای این مسئله حتی طرح تأسیس بانک انحصاری غنی سازی اورانیوم را در آژانس بین المللی انرژی اتمی داده است که براساس آن هیچ کشوری حق دستیابی به دانش غنی سازی را نداشته و باید سوخت مورد نیاز خود را از این کشورها تهیه کند.

مجموع این رفتارها نشان می دهد که غرب به دنبال ابعاد جدیدی از سلطه گری بر کشورها در قالب هسته ای است که بر اساس آن کشورها برای استفاده از انرژی هسته ای باید وابسته به غرب باشند که نتیجه آن، سلطه غرب بر این کشورها خواهد بود.

هراس غرب اکنون از آن است که اولاً؛ ایران با حرکت در عرصه علم و دانش بتواند در جمع قدر ت های برتر جهانی قرار گیرد، چرا که ملاک پیشرفت و یا عقب ماندگی کشورها در آینده مشروط به پیشرفت های علمی آنها است، نه صرفاً قدرت نظامی و اقتصادی. غرب برای عقب مانده نگه داشتن ایران و جلوگیری از حضور فعال آن در معادلات جهانی به سنگ اندازی در برابر پیشرفت های علمی دانشمندان جوان ایرانی از جمله در حوزه هسته ای می پردازد.

ثانیاً؛ غرب چنان به جهانیان القا کرده است که هیچ کشوری نمی تواند بدون آنها به پیشرفت از جمله در زمینه هسته ای دست یابد و جهان باید تابع آنها باشد. این ادعا در حالی مطرح است که دانشمندان جوان ایرانی توانسته اند این انحصار را شکسته و به جهانیان اثبات کنند که بدون وابستگی به غرب نیز می توان به پیشرفت و توسعه دست یافت. غرب اکنون تلاش دارد تا با کارشکنی در عرصه حقوق هسته ای ایران، مانع از الگو شدن ایران در این عرصه برای سایر کشورها شود.

به عبارت دیگر می توان گفت که؛ ادعای غرب مبنی بر جلوگیری از هسته ای شدن ایران نه به دلیل عدم آگاهی آنها از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران، بلکه برگرفته از هراس آنها از الگو شدن ایران برای سایر ملت های جهان است؛ ملت هایی که از سلطه آمریکا بر کشورشان به ستوه آمده و به دنبال الگویی هستند که آنها را به استقلال و پیشرفت هدایت کند. غرب که بارها طعم شکست در برابر فراگیر شدن الگوها و پیام های انقلاب اسلامی ایران برای ملت های جهان را چشیده است، اکنون تلاش دارد تا با فرافکنی و کارشکنی از الگو شدن ایران در عرصه هسته ای جلوگیری کند؛ الگویی که بر اساس آن، همگان حق استفاده از انرژی هسته ای را دارند، در حالی که هیچ کشوری حق داشتن سلاح هسته ای را ندارد. غرب، ایران را الگویی می داند که جهان را به سمت شکستن انحصار هسته ای غرب و برخوردار شدن تمام کشورها از دانش هسته ای صلح آمیز و در عین حال مبارزه با دارندگان سلاح های هسته ای سوق می دهد که هزینه های سنگینی برای غرب و جاه طلبی های جهانی آن به همراه دارد.


دوشنبه 92 فروردین 5 , ساعت 12:39 عصر

یک دفتر و این همه کار!
  گزارش‌های رسیده از ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد حاکی از آن است که پس از آمدن آقازاده لندن‌نشین به کشور، نامبرده همچون سال‌های قبل در طبقه ششم این ساختمان مستقر شده و به همراه برادرش یاسر هاشمی در طبقه پنجم به پیگیری امور مشغول هستند! گفتنی است عمده فعالیت مهدی هاشمی در این ساختمان، جلسه با وکلای خود، تنظیم شکایت از افراد حقیقی و حقوقی که به نحوی در راستای پرونده وی درگیر بوده‌اند، در کنار برخی ملاقات‌های سیاسی است. همچنین وی درصدد است لوح فشرده‌ای با موضوع پرونده استات اویل و کرسنت تهیه کند و قصد دارد با انتشار آن، همزمان با انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، ضمن مظلوم‌نمایی، دوباره به فضاسازی مشابه سال 88 اقدام کند. گفتنی است یکی از خبرنگاران که به‌تازگی بازداشت شده، بود در تهیه این لوح فشرده با وی همکاری دارد.


یکشنبه 92 فروردین 4 , ساعت 11:43 عصر

 

تقویم جلالی چیست؟

تقویم جلالی که در پایان آن، نام حکیم عمر خیام و تعدادی از دانشمندان ایرانی نوشته شده است،

تقویم جلالی یا ملکی تقویمی است که در زمان سلطنت جلال‌الدین ملکشاه سلجوقی تدوین شد و تقویم فعلی ایران به همان پایه است. علل وضع این تقویم آن بود که چون تاریخ یزدگردی که اختصاص به زردشتیان داشت، بدون کبیسه حساب می‌شد به همین جهت نوروز ثابت نمی‌ماند و با اول بهار که ابتدای سال طبیعی است، مطابقت نداشت، به همین علت خواجه نظام‌الملک و سلطان ملکشاه درصدد اصلاح تقویم برآمدند و جمعی از منجمان، مامور تنظیم تقویم شدند که از جمله آنها حکیم عمر خیام، میمون‌بن نجیب واسطی، ابوالمظفر استقراری و چند نفر دیگر را برشمرده‌اند. محل کار رصدخانه را به اختلاف در اصفهان، ری و نیشابور ذکر کرده‌اند.

اسامی ماه‌ها همان نام‌های 12گانه تاریخ کنونی ایران است و در آن، سال به فصول چهارگانه تقسیم شده است. در این تقویم اول سال روزی است که خورشید بین ظهر روز قبل و ظهر آن روز وارد برج حمل (نقطه گاما) می‌شود، به همین علت سال جلالی برخلاف سال مسیحی که در هر 10 هزار سال قریب 3 روز با سال حقیقی اختلاف پیدا می‌کند، همیشه مطابق با سال حقیقی است، از این‌رو آن را می‌توان دقیق‌ترین تقویم جهان دانست 


شنبه 92 فروردین 3 , ساعت 11:51 عصر

علوم انسانی غربی کثیف تر از بمب های صدام است

بسیج اساتید استان تهران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خمپاره‌های دیروز به شبکه‌های ماهواره‌ای، بمب‌های شیمیایی به مشروبات الکلی و تیربار‌ها به شبکه‌های شایعه‌پرداز و جنگ روانی تبدیل شده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا نقدی در جمع تعدادی از طلاب بسیجی در آبادان گفت: دفاع مقدس معارف پایان‌ناپذیری دارد که هرچه استخراج شود، پایانی بر آن نیست، بنابراین باید شهدا را شناخته و به نسل جدید معرفی کنیم تا در همین اندک شهدای بنامی که می‌شناسیم، باقی نمانیم.

وی با اشاره به اینکه در همین رابطه سه شهید شاخص را امسال معرفی می‌کنیم، ادامه داد: شهید دیالمه فرد بصیری بود که می‌تواند بالا‌ترین درس را برای نسل امروز داشته باشد، جوانی که فرا‌تر از زمان خودش قرار داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید دیالمه بزرگ‌ترین الگو برای ایستادگی در برابر تهاجم نرم و فرهنگی دشمن است، خاطرنشان کرد: ایشان بنی صدر را در مجلس می‌شناساند و کتاب‌ها و مقالاتی که کاندیدای ناکام قبلی نوشته را هم تحلیل می‌کند، اما کسی متوجه نمی‌شود؛ چراکه فرا‌تر از زمانش حرکت می‌کرد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه حتی کسانی که پایبند به اسلام فقاهتی بودند نیز آن را درک نمی‌کردند، ادامه داد: به همین خاطر دیالمه شهید راه افشاگری و نفاق شد، چراکه از میان صد‌ها نفری که در این منصب بودند، منافقان او را مورد هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید «سلیمان خاطر» و شهید «سیده طاهر هاشمی» نیز شهدای دیگری هستند که باید تبیین و معرفی شوند، بیان داشت: آن چیزی که ما را به این عظمت رساند و ایران به جمهوری اسلامی تبدیل شد تا ابر‌قدرت‌ها از آن بترسند، وجود همین انسان‌های پاک باخته برای اسلام است، بنابراین همه ما مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر این نکته که شهدا با گذشتن از همه هستی خودشان کار بزرگی کردند، گفت: از این رو باید خود را برای برداشتن میراث گرانبهایی که آن‌ها برای ما به ارث گذاشتند، همواره آماده نگاه داریم؛ البته دراین زمینه کارهای بزرگی شده، اما ولی کافی نبودند.

سردار نقدی یادآور شد: در دوره‌ای که دشمن مستقیم با سلاح آمده بود، راهی جز فنا شدن در راه اسلام نبود؛ این فنا شدن باعث شده تا امروز میدان امنی برای نسل فعلی فراهم شود و بتوانند میدان‌های دیگری را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه جنگ هنوز با شدت ادامه دارد، متذکر شد: آن زمان مدیریت میدان‌های جنگ برعهده ما بود، اما چون تسلیحات و امکانات نداشتیم، مجبور بودیم سالی یک بار عملیات انجام دهیم و بقیه روز‌ها تقریباً جبهه‌ها ساکت بودند، اما امروز جنگ بی‌امان است و یک لحظه هم متوقف نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز ابتکار عمل کامل دست ما نیست، ادامه داد: خمپاره‌های دیروز به شبکه‌های ماهواره‌ای، بمب‌های شیمیایی به مشروبات الکلی و تیربار‌ها به شبکه‌های شایعه‌پرداز و جنگ روانی تبدیل شد‌ه‌اند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه جوانان باید کارهای بزرگی در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انجام دهند، اظهار داشت: از سوی دیگر خطرناک‌تر از بمب‌های ارتش صدام، کثیف‌تر از بمب‌های شیمیایی غرب و بمب‌های منافقانی که هفت تیر را به وجود آوردند، علوم انسانی غربی است که هنوز موفق به پاکسازی این علوم نشده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع نیاز به جهاد علمی دارد، گفت: برای خنثی ساختن دسیسه‌های مدعیانی که تمام ترفند‌های خود را به کار می‌گیرند تا به جبهه نیروهای دلسوز انقلاب نفوذ کنند، داشتن بصیرت بسیار ضروری و لازم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان درباره ضرورت عمل به پیام شهدا بیان داشت: بالا‌تر از این شهدایی که به زیارتشان در سرزمین‌های نور می‌رویم، اباعبدالله (ع) قرار دارد که میلیون‌ها نفر به زیارتش می‌روند، اما باز زیرپرچم طاغوت می‌مانند و با آن‌ها همکاری می‌کنند؛ بنابراین این‌ها بالا‌تر از ایشان نیستند؛ یعنی اگر پیام شهدا را نگیریم، بازنده هستیم.


شنبه 92 فروردین 3 , ساعت 11:12 صبح

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه بازی جدید آمریکا، اسرائیل و ترکیه در راستای تاثیر‌گذاری بیشتر بر مقاومت منطقه به ویژه بیداری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سید‌ مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری حمله صهیونیست‌ها به کشتی ترکیه در سال 2010 اظهار داشت: شوک ایجاد شده در اثر حمله صهیونیست‌ها به کشتی حامل مواد خوراکی برای مردم غزه به حدی بود که برای ترکیه جایگاه ویژه‌ای در معادلات منطقه ایجاد کرد.

وی افزود: تغییر نگاه از جمهوری اسلامی ایران به سمت کشور ثالث و جایگزینی مجدد اسلام آمریکایی به جای اسلام ناب تلاش بی‌وقفه آمریکا و انگلیس به موضوع اسلام‌ستیزی به حساب می‌آید.

جزایری تاکید کرد: در شرایط امروز حرکت اصلی استکبار جهانی، جایگزین سازی برای جمهوری اسلامی ایران در دنیای اسلام است و نخبگان جهان اسلام بایستی نسبت به این مسئله هوشیاری و توجه لازم را داشته باشند و اجازه تحقیر افکار عمومی را به آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش ندهند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عذرخواهی اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت ترکیه بابت حمله به کشتی این کشور در سال 2010، آن را بازی جدید آمریکا، اسرائیل و ترکیه در راستای تاثیر‌گذاری بیشتر بر مقاومت منطقه به ویژه بیداری اسلامی ارزیابی کرد.

جزایری همچنین با اشاره به حوادث منطقه و سوریه اظهار داشت: ترکیب مخالفان سوریه بیانگر حقانیت دولت و ملت این کشور است. هم‌اکنون آمریکا، انگلیس، فرانسه، ارتجاع عرب، ترکیه و رژیم صهیونیستی حلقه اصلی ضد سوری را تشکیل می‌دهند و این ترکیب به خوبی حاکی از جبهه ضد مقاومت است.


جمعه 92 فروردین 2 , ساعت 7:26 عصر
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از سال 1392 ، عصر امروز در جمع گسترده و پرشور هزاران نفر از زائران و مجاوران  حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا سلام ا...  علیهما در سخنان بسیار مهمی به ارزیابی دستاوردها و پیشرفتهای زیربنایی بزرگ ملت ایران درسال 1391 برغم ایجاد موانع عملی و تبلیغات گسترده و پرحجم از جانب بدخواهان ملت پرداختند و ضمن بیان نکات اساسی در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا، همچنین الزامات حماسه اقتصادی به ویژه لزوم رهائی از وابستگی به نفت و توجه جدی به سیاستهای کلان اقتصادی ، و اقدام هوشمندانه پیش از اجرای نقشه دشمن را تبیین کردند و در خصوص حماسه سیاسی نیز انتخابات ریاست جمهوری را مظهر آن دانستند و تاکید کردند، در انتخابات باید همه سلیقه ها و جریانهای سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی حضور داشته باشند و با عنایت پروردگار و همت ملت ایران ، مشارکت گسترده ای نیز تحقق یابد زیرا انتخابات ریاست جمهوری در همه مسائل اصلی کشور تاثیر گذار است.
رهبری
حضرت آیت ا... خامنه ای در سخنان خود ضمن تبریک مجدد سال نو به ملت ایران ، ارزیابی نقاط قوت و ضعف کشور در سال گذشته و برنامه ریزی  بر اساس این ارزیابی کلان را یک ضرورت برشمردند و افزودند: همانگونه که انسان در مسائل فردی و شخصی نیازمند ارزیابی و محاسبه دائمی است ، در مسائل کشور نیز ارزیابی و محاسبه ملی ، کاری  با اهمیت است، زیرا قابل عبرت گرفتن وبهره گیری برای آینده است .

 ایشان با اشاره به زیرنظر بودن عملکرد و موفقیت های ملت ایران از جانب  ملتها و نخبگان کشورهای مختلف برای استفاده از تجارب آن و همچنین نگاه دقیق دشمنان ، به دستاوردها و احیاناً نقاط ضعف ایران خاطر نشان کردند: از این نظر نیز ملت ایران باید نگاهی کلان و واقع بینانه و ارزیابی صحیحی از شرایط کشور  داشته باشند .
رهبر انقلاب اسلامی، ارزیابی شرایط کشور با نگاه صرف به مسائلی همچون  گرانی ها ، کاهش تولید در برخی واحدهای تولیدی و فشارهای اقتصادی را  ارزیابی ناقص و نادرست خواندند و تاکید کردند : نگاه صحیح آن است که در میدان عظیم پرچالش ملت ایران ، در کنار نقاط ضعف ومشکلات ، پیشرفتها و دستاوردهای بزرگ نیز دیده شوند که در این صورت نتیجه ی چنین ارزیابی کلانی، سربلندی و قهرمانی ملت ایران است.

 


حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به اظهارنظر صریح مقامات آمریکائی مبنی بر اعمال تحریم برای فلج کردن ملت ایران افزودند: در این صحنه پرچالش، ملت ایران توانسته است با هوشمندی و ظرفیت وقدرت بالا ، تهدیدها را تبدیل به فرصت کند و همانند قهرمانی ورزشی ، از یک هماوردی سخت و همراه با زحمت و تلاش وخستگی ، پیروز خارج شود و تحسین همگان را نیز برانگیزد .  ایشان خاطرنشان کردند : اگر چنین نگاهی به کشور و شرایط آن باشد ، قطعاً قهرمان این صحنه عظیم ، ملت ایران است .
رهبر انقلاب اسلامی افزودند : موفقیت ها و دستاوردهای ملت ایران در این عرصه پرچالش به گونه ای است که حتی تحسین هوشمندان نکته بین و نخبگان سیاسی و دانشگاهی دنیا در کشورهای مختلف از جمله کشورهای بدخواه ایران را نیز برانگیخته است .
حضرت آیت ا... خامنه ای به گروهی هم که همواره از پیشرفتهای ملت ایران ناخرسند هستند ، اشاره و تاکید کردند : این گروه که همان دشمنان ملت هستند از دو شیوه برای مقابله با پیشرفتها استفاده می کنند : 1-مانع تراشی عملی همچون تحریم وتهدید و مشغول کردن مسئولان ، نخبگان و ملت به کارهای فرعی وغیر اولویت دار 2- تبلیغات گسترده و پرحجم برای پنهان کردن پیشرفتهای ملت ایران و بزرگنمائی برخی نقاط ضعف.
 ایشان سال 91 را از این منظر یکی از پرکارترین سالها برای بدخواهان ملت ایران برشمردند و افزودند: آنها هدف خود را فلج کردن وبه زانو درآوردن ملت اعلام کرده اند ، بنابراین اگر ملت ایران در مقابل همه این فشارها ، سرپا و بانشاط بایستد و به پیشرفتهای بیشتری دست یابد ، آنها بی آبرو خواهند شد .
 رهبر انقلاب اسلامی سپس دو سوال را مطرح کردند:1- لانه اصلی توطئه برضد ملت ایران کجاست ؟ 2- دشمنان این ملت چه کسانی هستند ؟
حضرت آیت ا... خامنه ای در پاسخ به سوال اول تاکید کردند : مرکز اصلی توطئه ها بر ضد ملت ایران ، آمریکا است و امروز بعد از گذشت 34 سال ، هر گاه که نام دشمن برده  می شود ، ذهن ملت ایران به سرعت متوجه آمریکا می گردد . ایشان افزودند : مسئولان آمریکا باید در مورد این موضوع بدقت تامل کنند واز خود بپرسند که چرا ذهن ملت ایران در خصوص دشمن ، همواره متوجه  آمریکا است ؟
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در خصوص دشمنان ملت ایران ، خاطرنشان کردند : علاوه بر آمریکا که دشمن درجه اول و مرکز توطئه است ، دشمنان دیگری هم وجود دارند ، که دولت انگلیس خبیث از جمله آنها است ، اما از خود استقلالی ندارد و با دنباله روی، نقش مکمل دولت آمریکا را دارد .

 


حضرت آیت ا... خامنه ای ، در این بخش از سخنان خود ، نکته ای را هم به  دولت فرانسه گوشزد کردند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت فرانسه مشکلی نداشته است اما دولت فرانسه در سالهای اخیر و بویژه از زمان سارکوزی ، سیاست دشمنی آشکار با ملت ایران را در پیش گرفته است که این سیاست غلط همچنان ادامه دارد و این کار ، غیرمدبرانه و ناهوشمندانه است .
ایشان به رژیم صهیونیستی نیز اشاره و خاطر نشان کردند: رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید . رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدهای سردمداران رژیم صهیونیستی     مبنی بر حمله نظامی به ایران ، تاکید کردند : اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .
حضرت آیت ا... خامنه ای خاطر نشان کردند :آمریکائیها دائماً برای این چند دشمن ملت ایران ، تعبیر نادرستِ "جامعه جهانی" را  بکار می برند در حالیکه " جامعه جهانی " بهیچ وجه درصدد دشمنی با ایرانی و ایران اسلامی نیست .
ایشان بعد از تبیین دشمنان واقعی و معدود ملت ، به تشریح اقدامات خصمانه آنها در سال 91 پرداختند و افزودند : آمریکائیها بر خلاف اظهار دوستی های ظاهری به ملت ایران ، از اوایل سال گذشته تحریم های شدید و گسترده نفتی و بانکی را برضد ایران آغاز کردند و اصرار دارند که با وجود این اقدامات خصمانه ، دشمن تلقی نشوند .
رهبر انقلاب اسلامی این سیاست را ادامه همان سیاست "پنجه چدنی زیر دستکش مخملی" دانستند و خاطرنشان کردند : آآنها بر خلاف این ظاهر فریبی ها ، حرکت برنامه ریزی شده ای را آغاز کردند و انتظار داشتند  بعد از چند ماه ، ملت ایران تسلیم زورگوئی آنها شود و دست از فعالیت ها ی فزاینده علمی خود بردارد اما آنچه که اتفاق افتاد خلاف خواسته و پیش بینی بدخواهان بود.
حضرت آیت ا... خامنه ای با اشاره به اظهار خرسندی مقامات آمریکائی از تاثیرگذاری تحریم ها و اظهارات برخی مقامات ایرانی در این ارتباط ، افزودند : تحریم ها اثر گذاشته اما آن اثری را که آنها بدنبال آن بودند ، نداشته است.

 


ایشان خاطر نشان کردند : اگر تحریم ها اثر گذاشته است ، علت آن اشکال اساسی در وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت است و بر همین اساس باید اقتصاد بدون نفت از  برنامه های اصلی و اولویت های دولت آینده باشد .
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان چندین سال قبل خود مبنی بر لزوم رسیدن به شرایطی که امکان بستنِ درِ چاههای نفت و اداره کشور بدون نفت وجود داشته باشد، افزودند : درآن زمان برخی آقایانی که به تعبیر خودشان تکنوکرات هستند ، در مقابل این سخن لبخند معنا داری زدند و گفتند مگر چنین چیزی امکان دارد ؟
حضرت آیت ا... خامنه ای تاکید کردند: رسیدن به اقتصاد بدون نفت امکان پذیر است اما شرط آن برنامه ریزی صحیح و اجرا ، است .
 ایشان بعد از تشریح اقدامات خصمانه دشمنان در عرصه اقتصادی  در سال 91 ، به تلاشهای آنها در عرصه سیاسی نیز اشاره کردند و افزودند : یکی از اقدامات بدخواهان ملت ایران در عرصه سیاسی ، تلاش برای منزوی کردن نظام اسلامی بود که برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران با حضور سران و مسئولان بلند پایه جنبش عدم تعهد و تحسین ایران بدلیل پیشرفتهای شگرف علمی و فناوری و اقتصادی ، طراحی دشمنان را با شکست کامل مواجه کرد .
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد تردید در ملت ایران و جدائی آنان از نظام اسلامی را یکی دیگر از اقدامات بدخواهان در عرصه سیاسی برشمردند و تاکید کردند: حضور متراکم و پرشور و شوق مردم در راهپیمائی 22 بهمن و ابراز احساسات آنان به اسلام و انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

 


حضرت آیت ا... خامنه ای برخی تلاشهای ناموفق در عرصه امنیتی و کوشش برای کاهش نفوذ و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اقدامات خصمانه بدخواهان دانستند و افزودند : حضور قدرتمندانه ایران در پشت صحنه ی جنگ هشت روزه غزه و به زانو درآمدن رژیم صهیونیستی در مقابل مبارزان فلسطینی و همچنین اقرار بدخواهان  به غیرقابل حل بودن مسائل منطقه ای بدون حضور ایران ، موجب  بی نتیجه شدن دشمنی ها در این عرصه ها شد.
ایشان تاکید کردند : همه این فشارها و دشمنی ها بویژه تحریم ها در کنار برخی از آثار منفیِ آن ، آثار مثبت بزرگی نیز داشته است که مهمترین آن ، فعال شدن نیروهای درونی و استعدادهای ملت ایران و تحقق کارهای عظیم و زیربنائی در سال گذشته است .
حضرت آیت ا... خامنه ای سپس به برخی از پیشرفتها و دستاوردهای بزرگ و زیربنایی سال 91 که در شرایط تحریم ها تحقق یافته است اشاره کردند و افزودند: کشف منابع جدید نفت و منابع جدید اورانیوم ، ایجاد و توسعه نیروگاهها و پالایشگاهها ، اقدامات زیربنائی در بخش راه و در حوزه انرژی ، دستاوردهای مهم علمی و فناوری از جمله پرتاب ماهواره ناهید و پرتاب کاوشگر پیشگام به همراه موجود زنده ، ساخت جنگنده فوق پیشرفته ، تولید داروهای حساس و نوترکیب، کسب رتبه اول در حوزه نانو فناوری در منطقه ، کسب مقام های برجسته علمی ، افزایش سرعت پیشرفت علمی ، رشد تعداد دانشجویان در کشور ، موفقیت های علمی در سلول های بنیادی و انرژی های نو و انرژی هسته ای ، بخشی از پیشرفتهای شگرف جوانان و دانشمندان ایرانی در سالی است که قرار بود ملت ایران بر اثر تحریم ها فلج شوند .
ایشان تاکید کردند : درس بزرگ موفقیت ها و دستاوردهای سال 91 ، این است که یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم ، فشار و سخت گیری دشمن به زانو در نخواهد آمد .
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند : سال 91 ، در واقع یک میدان تمرین و رزمایشی بود که ملت ایران توانست توانائی ها و پیشرفت های خود را نشان دهد و در عین حال برخی نقاط ضعف را نیز بشناسد .
حضرت آیت ا... خامنه ای در بیان نقاط ضعف اقتصادی کشور در سال گذشته افزودند : وابستگی کشور به نفت ، بی اعتنائی به سیاستهای کلان اقتصادی و گرفتار شدن به سیاستهای روزمره از جمله نقاط ضعفی هستند که لازم است مسئولان کشور، بخصوص دولت آینده به آنها توجه کنند و بدانند که کشور باید سیاست اقتصادی کلان ، روشن ، برنامه ریزی شده و مدون داشته باشد .
ایشان یکی دیگر از درس های سال 91 را مشخص شدن بنیه قوی کشور دانستند و خاطر نشان کردند: هر اندازه که بنیه کشور قوی باشد و مسئولان با وحدت وهمدلی و بر اساس تدبیر عمل کنند ، تاثیر اقدامات خصمانه دشمنان به حداقل خواهد رسید .
 رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه علاوه بر اقتصاد ، موضوعات مربوط به امنیت ، سلامت مردم ، پیشرفتهای علمی ، استقلال و عزت ملی نیز از مسائل مهم کشور هستند ، افزودند : ملت ایران با موفقیت های خود در سال گذشته ثابت کرد که وابسته نبودن به آمریکا و قدرتهای بزرگ نه تنها موجب عقب ماندگی نیست بلکه موجب پیشرفت می شود .
حضرت آیت ا... خامنه ای بعد از ارائه ارزیابی کلان از شرایط واقعی کشور درسال 91، دو نکته معطوف به آینده را با درس گرفتن از مسائل سال گذشته ، مورد اشاره قراردادند .
 خواندن دست دشمن از پیش و اقدام فعال و هوشمندانه در مقابل طراحی های او اولین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
حضرت آیت ا... خامنه ای در این خصوص افزودند : اقدام دانشمندان جوان ایرانی در تامین سوخت غنی شده بیست درصد راکتور تحقیقاتی تهران بمنظور تولید رادیو دارو ، یک نمونه از این پیش دستی های هوشمندانه است که باید به همه         مسائل اساسی کشور تسّری یابد .
ایشان پیشدستی در کارهای عملی را وظیفه بزرگ اخلاقی و عاقلانه دولت ها ، صنعت گران ، کشاورزان ، سرمایه داران و کارآفرینان ، پژوهشگران،  طراحان  علمی و صنعتی ، استادان دانشگاهها، مدیران اقتصادی و پارک های علمی و فناوری دانستند و تاکید کردند: وظیفه همه این است که کشور را در برابردشمنان، مستحکم ، غیرقابل نفوذ و غیرقابل تاثیرپذیر کنند .
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند : این موضوع ، یکی از اقتضائات اقتصاد مقاومتی است .

 


دومین نکته ای که حضرت آیت ا... خامنه ای در این بخش از سخنان خود  به آن اشاره کردند ، موضوع پیغام های مکرر و اظهارات مقامات آمریکائی برای مذاکره دوجانبه بود.
ایشان افزودند: آمریکائی ها مدتی است که از طرق گوناگون پیغام می دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته ای هستند اما من بر اساس تجربه های گذشته به چنین گفتگوهائی خوشبین نیستم .
 رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در دیدگاه آمریکائیها گفتگو به معنای مذاکره برای رسیدن به راه حل منطقی نیست ، خاطرنشان کردند: از نظر آمریکائیها گفتگو بمعنای  وادار کردن طرف مقابل برای قبول حرف آنها است ، بنابراین ما همواره این نوع گفتگو را تحمیلی می دانیم و جمهوری اسلامی ایران نیز زیر بار تحمیل نمی رود.
حضرت آیت ا... خامنه ای با تاکید مجدد بر خوشبین نبودن به چنین گفتگوئی افزودند : البته من مخالفتی هم ندارم .
ایشان سپس چند موضوع را برای آمریکائیها ، به صراحت بیان کردند.
 موضوع اولی که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند ، پیغام های مکرر آمریکائیها مبنی بر نداشتن قصد تغییر حکومت ایران بود .
حضرت آیت ا... خامنه ای در این خصوص تاکید کردند : ما هیچگاه نگران قصد تغییر نظام جمهوری اسلامی از جانب شما نیستم زیرا آن زمانی که این قصد را داشتید و به صراحت هم می گفتید ، هیچ کاری نتوانستید انجام دهید و بعد از این هم نخواهید توانست .
ایشان به موضوع دوم ، یعنی تاکید آمریکائیها مبنی بر صداقتشان در پیشنهاد مذاکره اشاره و خاطر نشان کردند : ما بارها گفته ایم که بدنبال سلاح هسته ای نیستیم اما آمریکائیها می گویند باور نمی کنیم. در این شرایط چرا ما باید حرف آمریکا را در مورد صادقانه بودن پیشنهاد مذاکره ، باور کنیم .
رهبر انقلاب اسلامی افزودند : برداشت ما این است که پیشنهاد مذاکره یک تاکتیک آمریکائی برای فریب افکار عمومی دنیا و مردم ایران است و اگر اینگونه نیست ، باید آمریکائیها این موضوع را در عمل ثابت کنند.
حضرت آیت ا... خامنه ای در همین بخش به یکی از تاکتیک های تبلیغاتی آمریکائیها اشاره و خاطرنشان کردند : آنها در مواردی گفته اند که برخی افراد از طرف رهبر ایران با آمریکا مذاکره کرده اند ، در حالیکه این سخن ، دروغ محض است و تاکنون هیچ کس از طرف رهبری با آمریکا مذاکره نکرده است .
 ایشان افزودند : فقط در چند مورد ، دولتهای مختلف ، در برخی موضوعات مقطعی ، با آمریکا مذاکراتی انجام دادند که در همان مذاکرات هم دولت موظف به رعایت خطوط قرمز رهبری بود و امروز نیز ، باید این خطوط قرمز رعایت شود .
موضوع سومی که رهبر انقلاب اسلامی در مورد مذاکره با آمریکا ، به آن اشاره کردند ، تمایل نداشتن آمریکائیها برای به نتیجه رسیدن و پایان مذاکرات هسته ای بود .
حضرت آیت ا... خامنه ای افزودند : اگر آمریکائیها واقعاً تمایل به حل موضوع هسته ای ایران دارند ، راه حل آن نیز آسان است و باید به حق غنی سازی هسته ای ایران برای اهداف صلح آمیز اعتراف کنند .
ایشان با تاکید بر اینکه اجرای مقررات نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز می تواند نگرانی ها را  از بین ببرد ، خاطرنشان کردند : تجربیات و شرایط صحنه نشان می دهد که آمریکائیها بدنبال حل این موضوع نیستند و می خواهند با باقی ماندن آن، بهانه ای برای فشار به ملت ایران و به قول خودشان فلج کردن ملت داشته باشند اما به کوری چشم دشمنان، ملت ایران فلج نخواهد شد .
نکته آخر رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع، ارائه یک راه حل به آمریکائیها بود.
حضرت آیت ا... خامنه ای گفتند : اگر آمریکائیها صادقانه می خواهند ، قضایا تمام شود ، راه حل پیشنهادی ما این است که در گفتار و عمل ، دست از دشمنی با ملت ایران بردارند .
ایشان با یادآوری سیاست های خصمانه آمریکا بر ضد ملت ایران در 34 سال گذشته و شکست آن سیاستها تاکید کردند ، اگر این سیاستها ادامه پیدا کند باز هم شکست خواهند خورد.



رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه اشاره کردند و افزودند : انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار نظام اسلامی، مردم سالاری اسلامی، اراده ملی و آبروی نظام است .
حضرت آیت ا... خامنه ای مشارکت گسترده مردم در انتخابات را با اهمیت برشمردند و تاکید کردند: حضور گسترده مردم و شور انتخاباتی علاوه برتامین امنیت کشور ، تهدیدهای دشمنان را بی اثر و آنان را نا امید خواهد کرد.
ایشان با تاکید بر ضرورت حضور همه جریانها و سلیقه های سیاسی معتقد به نظام اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری افزودند: انتخابات مخصوص یک جریان و سلیقه خاص سیاسی نیست بلکه وظیفه و حق همه کسانی که دل در گرو منافع ملی و استقلال کشور دارند ، حضور در انتخابات است .
رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: روی گردانی از انتخابات مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند .
حضرت آیت ا... خامنه ای ، رأی مردم را تعیین کننده نهائی در انتخابات دانستند و افزودند :تشخیص مردم در شناخت اصلح مهم است و مردم باید با تحقیق از افراد مورد اطمینان و دقت در کاندیداها ، به فرد اصلح برسند .
ایشان با تاکید بر اینکه رهبری در انتخابات یک رای بیشتر ندارد و کسی هم از این رای اطلاع نخواهد داشت ، خاطر نشان کردند : هرگونه سخن یا اظهار نظر ی مبنی بر اینکه رهبری به فرد خاصی نظر دارد ، نادرست است .
 رهبر انقلاب اسلامی به مردم توصیه کردند : مراقب باشند تا در شناخت فرد اصلح تحت تاثیر نسبت ها و اظهارات در رسانه های گوناگون از جمله پیامک های انبوهی که رواج پیدا کرده ،قرار نگیرند .
حضرت آیت ا... خامنه ای با تاکید بر لزوم تمکین همه در برابر قانون خاطر نشان کردند : حوادث سال 88 از آنجا آغاز شد که عده ای نخواستند به قانون و رأی مردم تمکین کنند و در مقابل، مردم را به شورش های خیابانی دعوت کردند که یکی از خطاهای جبران ناپذیر بود.
ایشان افزودند : خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع هرگونه شبهه ای وجود دارد بنابراین همه باید به انتخاب اکثریت مردم ، تمکین کنند .
رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ویژگیهای رئیس جمهور آینده تاکید کردند : رئیس جمهور آینده باید ضمن اینکه دارای امتیازات رئیس جمهور قبلی باشد ، از نقاط ضعف او نیز به دور باشد .
حضرت آیت ا... خامنه ای افزودند : باید انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری نشانگر پیشرفت و تکامل و انتخاب بهترین ها در هر دوره نسبت به دوره های قبل باشد .
ایشان در پایان خاطرنشان کردند : کسانی که وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری می شوند باید پایبند به انقلاب اسلامی وارزشها، پایبند به منافع ملی ومعتقد به اداره کشوربا عقل جمعی و تدبیر باشند.


سه شنبه 91 اسفند 29 , ساعت 6:32 عصر

 

خبرآنلاین -   اولین پیام نوروزی آیت الله خامنه ای در سال 1369 که مصادف با اولین بهار رهبری ایشان بود صادر شده است. در سال‌های نخست پیام مقام معظم رهبری یک یا دو روز مانده به به سال تحویل منتشر می‌شد، اما پس از آن پیام های ایشان در نخستین لحظات پس از لحظه سال تحویل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب از سال 1372 هر سال را به نامی مزین کرده‌اند. نام‌هایی که جهت‌گیری‌ها، دغدغه‌ها و مسایل اصلی نظام در آن سال را نمایان می‌سازد. جدول حاضر مجموعه پیام‌های نوروزی آیت الله خامنه‌ای در 23 سال گذشته آمده‌است.


سال
عنوان
فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری
69
****
ما امسال‌ عید نوروز را در حالی‌ برگزار می‌کنیم‌ که‌ خدای‌ متعال‌ با فقدان‌ بزرگ‌ رهبر عظیم‌الشأن مان‌ امتحان‌ سختی‌ از ما کرد و دوران‌ سختی‌ را بر ما گذراند. این محنت‌ بزرگی‌ بود و ما امیدواریم‌ که خدای‌ متعال روح‌ آن‌ بزرگ مرد را با ارواح‌ مقدسه‌ی‌ انبیاء و اولیاء محشور کند و او را از ما راضی‌ و ما را در راه‌ او مستمر و مستدام‌ بدارد.
70
****
درسال‌ 70، ان‌شاءالله‌ باید این‌ مجاهدت‌ عمومی‌ برای‌ سازندگی‌ کشور، رشد و سرعت‌بیشتری‌ پیدا کند، تا ما در پایان‌ این‌ سال‌ شاهد پیشرفت های‌ زیادی‌ باشیم‌، و ان‌شاءالله‌ توفیق‌ و کمک‌ الهی‌ شامل‌ حال‌ همگان‌ باشد.
71
****
در سال گذشته تلاش دولت و مسئولین برای بازسازی و انجام کارهای زیربنایی در کشور بسیار محسوس بود. این طرح ها باهدف آبادی و توسعه اقتصادی و ریشه کن کردن فقر و بیکاری در کشور به اجرا درآمده است و بهره برداری از این طرح ها در سال های آینده بسیاری از مشکلات را حل خواهدکرد.
72
سال برنامه ریزی دولت و تدوین برنامه دوم
ما سازندگی و رونق اقتصادی را برای نزدیک شدن به عدالت اجتماعی،‌ رفع محرومیت و فقر، زدودن مناطق محروم از کشور و از بین رفتن فاصله فقیر و غنی میخواهیم و مسئولان و برنامه ریزان باید این جهت گیری انقلابی را در برنامه دوم رعایت کنند زیرا این امر برای حرکت دولت و ملت به سمت اهداف انقلاب ضروری است.
73
وجدان کارى و انضباط اجتماعی
هر کس هر تحلیلى داشته باشد، راه حل مشکلات، همین دو شاخص «وجدان کار» و «انضباط اجتماعى» است.
74
انضباط اقتصادى و مالى
باید به قدر نیاز و حاجت، خرج و مصرف کرد. بخصوص کسانى که اموال عمومى را مصرف مى‏کنند. آنها هم مانند کسانى که اموال خودشان را بى‏حساب و کتاب خرج مى‏کنند، مخاطب این مطلبند و نباید زیادى مصرف کنند.
75
کار سازنده
همه باید تلاش نمایند کار سازنده بکنند. کار سازنده، مبارزه با دشمن است. باید با اداره صحیح و کار سازنده و صحیح و منطقى، با دشمن مقابله کرد.
76
صرفه جویی
باید مسؤولان کشور، راه صرفه‏جویى و مقابله با اسراف را به مردم بیاموزند.خودِ مسؤولان دولتى هم نباید اسراف کنند.
77
صرفه جویی
امسال توصیه مهمّ من عبارت است از صرفه‏جویى. دولت هم باید صرفه‏جویى کند؛ ملت هم باید بکند.
78
امام خمینى قدسّ سرّه
امیدوارم امسال که سال امام خمینى و زنده کننده یاد امام بزرگوار و فرصتى براى بررسى هرچه بیشتر در زندگى و خصوصیات و اهداف و غایات مورد نظر آن بزرگوار است،سالى باشد که ان‏شاءاللَّه ما بتوانیم این راه روشن را با عزم قاطع و با فکر روشن، هرچه بهتر ادامه دهیم و پیش ببریم.
79
امام على علیه‏السّلام
مى‏توانیم در سایه نزدیکى به امیرالمؤمنین علیه‏السّلام، به آرزوى بزرگ کشور و ملتمان و نظام جمهورى اسلامى - یعنى عدالت اجتماعى - نزدیک شویم. امیدوارم که ما مسؤولان کشور - در درجه اوّل - و همه آحاد مردم تلاش کنند تا بتوانیم عدالت اجتماعى را در این کشور، مستقر کنیم.
80
رفتار علوی
در این سال سعى کنیم به کار فرهنگى و علمى اکتفا نکنیم؛ تلاش کنیم رفتار و عملکردمان را - بخصوص در حوزه مسائل اجتماعى و به‏طور اخص در زمینه مسائل حکومتى - به عملکرد آن بزرگوار نزدیک کنیم.
81
سال عزّت و افتخار حسینى
امیدواریم ملت عزیز ما با تمسّک به معنویتِ حسین‏بن‏على علیه‏السّلام و با آشنایى بیشتر با آن بزرگوار، عزّت و افتخار و سربلندى را براى خود کسب کند.
82
نهضت خدمتگزارى
همه‌ مسئولان در سه قوّه، باید نهضتى را براى خدمت‌رسانى به مردم شروع کنند.
83
پاسخگویى سه قوه به ملت ایران
مسئولان دولتى و قوه قضائیه و مجلس شوراى اسلامى به مردم بگویند که براى خدمت به عموم ملت ایران، براى تولید علم، براى استقرار عدالت و رفع فقر و فساد و تبعیض در جامعه - که اصلاح واقعى در جامعه این هاست - براى نهضت عدالت‏خواهى و براى نهضت مبارزه با فساد، چه اقدامات عمدهییى را انجام داده‏اند.
84
همبستگى ملى و مشارکت عمومى
آنچه براى مردم و مسؤولان - هر دو - حایز اهمیت است، عبارت است از همکارى و حفظ وحدت ملى و همبستگى عمومى ملت در قبال آنچه مسؤولان موظفند انجام دهند. ادامه‏ این راه از یک طرف، و همکارى مردم و مسؤولان از سوى دیگر، مى‏تواند ما را در پیشرفت این راه و پیشبرد این اهدافِ والا کمک کند.
85
پیامبر اعظم(ص)
امروز درس پیغمبر اسلام براى امتش و براى همه بشریت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و کرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزت، و درس مقاومت است.
86
اتحاد ملى و انسجام اسلامى
درون ملت ما اتحاد کلمه همه‏ آحاد ملت و قومیت هاى گوناگون و مذاهب گوناگون و اصناف گوناگون ملى؛ و در سطح بین‏المللى، انسجام میان همه‏ مسلمانان و روابط برادرانه‏ میان آحاد امت اسلامى از مذاهب گوناگون و وحدت کلمه‏ى آنها.
87
سال نوآوری و شکوفایی
در این سال باید نوآوری فضای کشور را فرا بگیرد و همه خود را موظف بدانند که کارهای نو و ابتکاری را ـ در سایه‌ مدیریت صحیح و تدبیر درست ـ در فعالیت کشور وارد کنند. فعالیتهایی که در سالهای گذشته انجام گرفته است، این ها به شکوفایی برسد و مردم نتایج آن را در زندگی خود حس کنند.
88
اصلاح الگوى مصرف
مسئولین کشور در درجه اول - چه قوه‏ مقننه، چه قوه‏ مجریه، و چه سایر مسئولین کشور؛ قوه‏ى قضائیه و غیر آنها - و اشخاص و شخصیت ها در رتبه‏هاى مختلف اجتماعى، و آحاد مردم ما از فقیر و غنى، بایستى به این اصل توجه کنند که باید الگوى مصرف را اصلاح کنند.
89
همت مضاعف و کار مضاعف
در بخش?هاى مختلف، بخش?هاى اقتصادى، بخش هاى فرهنگى، بخش هاى سیاسى، بخش هاى عمرانى، بخش هاى اجتماعى، در همه‌ عرصه‌ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با گام هاى بلندتر، با همت بلندتر، با کار بیشتر و متراکم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپیمایند و به هدف هاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزدیکتر شوند.
90
جهاد اقتصادی
از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخش های دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی می شوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه‌ اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.
91
حمایت از تولید،کار و سرمایه ایرانی
اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخِ ملت و با تلاش مسئولان، ما بتوانیم مسئله تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‏ آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‏اى از تلاش هاى دشمن ناکام خواهد ماند.


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 8:8 عصر

 

کدام گزارشگر حقوق بشری می تواند برای تهیه گزارش های خود به افرادی مراجعه کند که خود نقص کننده آشکار حقوق بشر بوده و دست شان به خون هزاران ایرانی آغشته است.احمد شهید در تمامی گزارش های خود به ادعاهایی از عناصر وابسته به گروهک های تروریستی بالاخص عناصر گروهک منافقین استناد کرده است؛ همان گروهکی که ...
 

چند وقتی است که گزارش هایی از سوی فردی به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران منتشر می شود که این گزارش ها هر بار پس از انتشار مورد استقبال گسترده غربی ها و جریان ها و رسانه های معاند و ضد انقلاب قرار می گیرد. احمد شهید مالدیوی که از سوی سازمان ملل متحد (کشورهای غربی) به سمت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران منصوب شده است، شخصی است که تمام گزارش های ادعایی اش بدون هیچ کم و کاست در راستای سیاست های دولت های غربی طراحی می شود و در نوع جمع آوری اطلاعات خود، شیوه ای بسیار عجیب را دنبال می کند. از آنجایی که برای تهیه گزارش، آن هم یک گزارش حقوق بشری باید اطلاعات و مستندات مستدل و قوی ارائه شود، احمد شهید در این خصوص دست به کار شده و اطلاعات خود را از منابعی جمع آوری می کند که همگی از نهادهای ضدایرانی و تروریست های منافق و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران مهر تأیید دارند. به اصطلاح، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، در تمامی گزارش هایی که تاکنون منتشر کرده است، منابع خود را از افراد ضد نظام، معاند، فتنه گران به خارج گریخته، گروه های جدایی طلب، فرقه های ضاله و دست آخر اعضای گروهک های تروریستی معرفی می کند.

نکته جالب اینکه کدام گزارشگر حقوق بشری می تواند برای تهیه گزارش های خود به افرادی مراجعه کند که خود نقص کننده آشکار حقوق بشر بوده و دست شان به خون هزاران ایرانی آغشته است.احمد شهید در تمامی گزارش های خود به ادعاهایی از عناصر وابسته به گروهک های تروریستی بالاخص عناصر گروهک منافقین استناد کرده است؛ همان گروهکی که با هدف قرار دادن و ترور کردن 17 هزار نفر از شهروندان ایرانی یکی از بزرگ ترین ناقضان حقوق بشر در تاریخ ایران به حساب می آید. گفتنی است؛ تاکنون نهادها و اشخاص غیر دولتی بسیاری از جمهوری اسلامی ایران از احمد شهید دعوت به عمل آورده اند تا با او در خصوص منابع و افرادی که اطلاعات غلط به او می دهند به گفتگو بنشینند که هر بار این فرد به بهانه های مختلف از چنین دیدارهایی سر باز زده است. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی برخی منابع، احمد شهید در حال حاضر در کشور مالدیو تحت تعقیب قضایی است.جمهوری اسلامی ایران این اقدام سازمان ملل متحد را از لحاظ قانونی ناموجه و از لحاظ فنی بسیار ضعیف و غیرقابل قبول و از لحاظ متدولوژی بی اساس و از لحاظ اخلاقی اقدامی رسوا می داند. از این رو ذکر موارد ذیل لازم به نظر می رسد:

1- چگونه می توان قبول کرد که برای دولت های متخلفی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و رژیمی یاغی مانند رژیم صهیونیستی که آلوده به جنایات متعدد و کشتار میلیون ها نفر مردم بی گناه در منطقه و نسل کشی در سرزمین های خود هستند، هیچ گزارشگر ویژه ای نباشد، ولی برای جمهوری اسلامی ایران که بزرگ ترین و مستحکم ترین دموکراسی منطقه است، چنین اقدام ناشایستی را مرتکب شد؟

2- این مسئله مورد اذعان جهانی است که هر گزارش قابل توجه و با ارزش، ناگزیر از داشتن یک متدولوژی شفاف، بی طرف، منطقی و از همه مهم تر، قابل راست آزمایی است. متأسفانه در سند منتشر شده، هیچ اثری از خصوصیات فوق دیده نمی شود و جالب آنکه بحث متدولوژی گزارشگر با تهاجم و اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران و دفاع از تروریست های دستگیر شده در کشور آغاز می شود!

3- بر اساس نصوص صریح آیین نامه های شورای حقوق بشر ناظر بر گزارشگری قوانین هر کشور موضوع گزارش باید محترم شمرده شود و مبنای تعیین حدود و مفاهیم باشد، اما در متن منتشر شده صریحاً و با وقاحت عدم اعتنا به قوانین کشور اعلام شده است و از آن مهم تر مورد هجوم و اهانت قرار گرفته است!نکته جالب دیگر اینکه، در متن منتشر شده، گزارشگر صریحاً اعلام می کند که به نظر وی توهین به انبیا و مقدسات و پخش مطالب کفرآمیز جرم مهمی نیست که لزوم پیگرد داشته باشد پرسش مهم این است که ایشان در چه فضای توهمی برای خود صلاحیت و مرجعیت اظهارنظر ارزشی قائل شده است که چنین موضوع سخیفی را بیان می کند؟ در پایان باید گفت: هیچ گزارشگری و یا سازمان بین المللی و دول حامی این توطئه ها از نظر جمهوری اسلامی صلاحیت اخلاقی و مرجعیت قانونی برای تعیین ارزش ها را ندارد و هر گونه اقدام در این زمینه، صرفاً یک کار ضد اخلاقی و مغایر با همه هنجارهای موجه زندگی بین المللی است.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ