سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 بهمن 29 , ساعت 12:32 صبح

این دیگه کیه؟ رزمنده آینده مینی ابراهیمی

 ر


چهارشنبه 89 بهمن 27 , ساعت 10:4 عصر

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

خوشامد عرض میکنم و تشکر میکنم از یکایک شما برادران و خواهران عزیز که از راه دور تشریف آوردید و امروز حسینیه‌ى ما را با صفاى خودتان، با بیانات خودتان، با شعار خودتان، با ایمان و صدقى که در شما هست، منور کردید.

در آستانه‌ى روز تاریخىِ فراموش‌نشدنى بیست و نهم بهمن، مطلبى که ما میتوانیم به مردم آذربایجان و تبریز عرض کنیم، این است که ما همواره با نگاه به این خطه‌ى دلاورپرور، خطه‌ى ایمان، خطه‌ى اخلاص، احساس سربلندى و افتخار کرده‌ایم. هر وقت در هر نقطه‌اى از تاریخ، انسان به آذربایجان نگاه میکند و مردم آذربایجان را مى‌بیند، احساس افتخار میکند، احساس عزت میکند.

در حوادث پى‌درپى صد و پنجاه سال اخیر ایران، آذربایجانى‌ها پیشرو بودند؛ گاهى پیشرو بودند، گاهى تک بودند. در قضیه‌ى تحریم تنباکو که میرزاى شیرازى از سامره دستور دادند، جزو اولین نقاطى که مردم پاسخ دادند، علماى بزرگ آذربایجان - مرحوم حاج میرزا جواد مجتهد و دیگران - پاسخ دادند و مردم آمدند توى میدان، تبریز بود؛ که کمر استعمار را در یک دوره‌اى، در یک برهه‌اى شکست. در قضیه‌ى مشروطیت همین جور، در قضایاى بعد از دوره‌ى استبداد صغیر همین جور، در قضایاى بعدى تا دوره‌ى انقلاب اسلامى همین جور؛ که این 29 بهمن شد یک پرچم، شد الگوساز؛ مهم این است. مهم این است که یک ملتى، یک جماعتى، یک مجموعه‌اى، یا یک فردى بتواند الگو درست کند، تا این الگو تولید مثل کند. کار تبریزى‌ها در قضیه‌ى 29 بهمن این بود؛ والّا قضیه‌ى 19 دى قم ممکن بود فراموش شود. تبریزى‌ها نگذاشتند آن حادثه‌ى مهم و خونین قمى‌ها به وسیله‌ى تبلیغات، به وسیله‌ى غفلتها یا غرض‌ورزى‌ها از یاد برود؛ یعنى کار حضرت زینب را کردند. اگر زینب نبود، کربلا نبود. اگر زینب نبود، حادثه‌ى عاشورا معلوم نبود این گسترش را پیدا کند و این ماندگارى را در تاریخ داشته باشد. حرکت مردم اینجورى بود. آن وقت شد الگو. اربعینِ اول را تبریزى‌ها راه انداختند، اربعین‌هاى بعدى پى‌درپى راه افتاد و منتهى شد به این حرکت عظیم.

 خب، اصل انقلاب هم همین جور است. با همت عمومى ملت ایران، این انقلاب الگوسازى کرده است. عزیزان من! فشارهائى که در طول این سى و سه سال بر ایران اسلامى، بر جمهورى اسلامى وارد شد، شاید بشود گفت علت اصلى همین بود که نگذارند یک الگو در مقابل چشم مردم مسلمان منطقه به وجود بیاید؛ چون بدون الگو، حرکتها دشوار است؛ با وجود الگو، حرکتها آسان است. وقتى یک ملتى الگو شد، یک حرکتى الگو شد، تشویق میکند، استعدادها را به حرکت درمى‌آورد. میخواستند این نشود.

 تحریم میکنند، براى اینکه به خیال خودشان کشور را از لحاظ اقتصادى ضعیف کنند، تا دیگران نگاه کنند، بگویند اسلام ملت را از لحاظ اقتصادى به عقب میراند. دانشمند را ترور میکنند تا حرکت علمى را متوقف کنند، تا ملت ایران نتواند حرکت عظیم و پیشرفته‌ى علمىِ خودش را که به برکت اسلام و انقلاب است، روى دست بگیرد و به دنیا نشان بدهد، به امت اسلامى نشان بدهد. تهمت میزنند به اختناق، به ضدیت با حقوق بشر و از این قبیل چیزها متهم میکنند، براى اینکه افکار عمومى دنیا را برگردانند؛ لیکن با وجود همه‌ى این تلاشها، این تبلیغات، این خباثتها، انقلاب درخشید و دارد میدرخشد.

 هرچه بیشتر به جمهورى اسلامى حمله کردند، قوى‌تر شد. جنگ هشت ساله، ما را قوى‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ى مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد. اگر فشار اقتصادى نبود، تحریم اقتصادى نبود، تحریم علمى نبود، استعدادهاى جوانهاى ما مجال بروز پیدا نمیکردند؛ یعنى همه چیز حاضر بود، آماده بود، دنبالش نمیرفتند، به آن نمیرسیدند. تحریم کردند، استعداد درونى به جوش آمد، ملت بالا کشید، ملت رشد کرد، این پرچم هى برافراشته‌تر شد. بعد از این هم همین است. «یریدون لیطفؤا نور اللَّه بأفواههم و اللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون»؛(1) میخواهند نور را خاموش کنند، اما خدا اراده کرده این نور کامل شود. و کامل خواهد شد.

 آنچه که من در قضاوت نسبت به تبریز و آذربایجان و این مردم مؤمن در این فرایند عظیم احساس میکنم، این است که این مردم، شور و شعور، عزم راسخ همراه با بصیرت را همیشه داشته‌اند؛ این را حفظ کنید. من این شور و هیجانى که در مردم تبریز و آذربایجان دیدم، باید بگویم بى‌نظیر بوده است. در طول سالها اینجور بوده است؛ در سفرهائى که به تبریز داشتم، در دیدارهائى که با تبریزى‌ها و آذربایجانى‌ها داشتم. و شور، تنها نبوده است؛ همراه با بصیرت، همراه با قدرت تحلیل، با فهم دقیق. این است که مردم راه را گم نمیکنند، این است که همه جا حضور دارند. آنجائى که باید حضور داشته باشند، حضور دارند؛ این را باید نگه دارید، این را باید حفظ کنید؛ نسل به نسل، دست به دست بگردد.

 جوانهاى امروز ما - که در این جلسه، بسیارى جوانها هستند - جنگ را ندیده‌اند؛ شماها شهید باکرى را ندیده‌اید، باکرى‌ها را ندیده‌اید، آن دوران محنت عظیم را لمس نکردید، امام را هم ندیدید؛ اما روحیه‌ى شما همان روحیه است، فکر شما همان فکر است؛ راه شما همان راه است، تشخیص شما همان تشخیص است؛ این خیلى مهم است. این جریانِ مستمر باید ادامه پیدا کند. این جریان مثل رودخانه‌اى است، مثل شطى است که منطقه را سیراب میکند؛ بصیرت این است. به قول شاعر تبریزى: «شط اگر اولماسا بغداد اولماز». وجود یک شهر آباد، به خاطر آن شریان حیاتى آبى است که در آن وجود دارد. این ایمان و بصیرت ایمانى، همان شریان حیاتى است؛ همان احیاءکننده‌ى فکرها و دلهاست. و این، اثر خودش را در دنیا گذاشته است.

 امروز در دنیاى اسلام یک بیدارى حس میشود؛ این را دیگر ما نمیگوئیم. در این سالها ما میگفتیم که حرکت بیدارى اسلامى شروع شده است، جنبش اسلامى شروع شده است. خیلى‌ها به ظاهر قضیه نگاه میکردند، میگفتند خبرى نیست، اینها چه میگویند؛ اما امروز چشمهاى سر دارد مى‌بیند، گوشها دارد فریادها را میشنود. صحنه، صحنه‌اى است که همه چیز در آن واضح و آشکار است. همین قضیه‌ى مصر، قضیه‌ى بسیار مهمى است. مصر را که یک ملت کهنِ داراى تمدنِ داراى فهم عمیق و جوانهاى خوب است، یک مشت مزدور خائن، وابسته کرده بودند به آمریکا، متصل کرده بودند به دشمن صهیونیستى. مردم خون دل میخوردند، کارى هم نمیتوانستند بکنند؛ چون فشار زیاد بود. این حرکت عظیمى که در آنجا اتفاق افتاد، یک حرکت دفعى نبود. حرکتهاى بزرگ اجتماعى، اتفاقات لحظه‌اى نیست؛ اینها بروز لحظه‌اى است. اتفاق در طول زمان، با پى‌درپى آمدن عوامل گوناگون - معرفتها، بصیرتها، خون‌دلها، عقده‌ها - جمع میشود، ناگهان به یک مناسبتى، در یک وقت مناسبى بروز میکند. و در مصر بروز کرد.

 روشنفکران مصرى، آگاهان مصرى مرتبط بودند؛ بعضى مى‌آمدند، میرفتند؛ ما اطلاع داشتیم، میدانستیم آنها در چه احساسى قرار دارند و چگونه مسائل را مى‌بینند. امروز هم من نگاه میکنم به اظهارات این جوانهاى مصرى و مردم مصر - تا آن حدى که منتشر میشود و در اختیار ما قرار میگیرد - میتوانم بفهمم که خصوصیات اینها چیست. عامل اصلى حرکت اینها، به ستوه آمدن از ذلتى است که فرمانروایان وابسته بر این ملت تحمیل میکردند. وقتى تسلیم آمریکا شدید، وقتى قدرت فائقه‌ى ابرقدرت را قبول کردید، دنباله‌اش این چیزها هست. یک ملت باید در مقابل زورگوئى و قلدرى قدرتهاى سلطه‌گر بایستد تا مجبور نباشد به دنباله‌ها و تبعات آن مبتلا شود. وقتى حکومتها ضعیف بودند، زبون بودند، یا ضعیف‌النفس بودند، یا خائن بودند - ضعیف‌النفس بودن هم به خیانت منتهى میشود؛ فرقى نمیکند - و در مقابل ابرقدرتها تسلیم شدند، دنباله‌اش همینها هم هست. او میخواهد یک موجود جعلى به نام اسرائیل در اینجا قدرت پیدا کند، شما مجبورید دنبال او حرکت کنید. ملت مستقل خاصیتش این است که نگاه میکند ببیند چى درست است، کدام راه صحیح است، منطبق با تشخیص اوست، ایمان اوست، از آن راه حرکت میکند، آن اقدام را انجام میدهد. وقتى استقلال نبود، این نیست. این وابستگى براى یک کشور ذلت مى‌آورد؛ این همان چیزى است که جوانهاى مصرى را به ستوه آورد، ناگهان حرکت اینها بروز کرد.

 امروز من نگاه میکنم، عزم راسخ آنها را مى‌بینم، ایمان آنها را مشاهده میکنم. انسان حضور مؤثر جوانها را در مصر مى‌بیند. شما جوانهاى عزیز قدر خودتان را خیلى بدانید. شما الگوى جوانهاى دنیا شدید. جوان تعیین کننده است، تحول‌آفرین است، موتور پیشرفت است، شکافنده‌ى بن‌بست‌هاست. نیروى جوانى این است. در مصر هم جوانها هستند که دارند خیلى کارها را میکنند؛ همچنین کسانى که با جسم خودشان، با جان خودشان، با همه‌ى وجود خودشان، رنج و محنت حاکمیت آن طواغیت را، آن طاغوت را لمس و حس کردند. حرکت، حرکت از مساجد است؛ حرکت نمازجمعه‌اى است؛ حرکت به نام خداست؛ اینها خیلى ارزش دارد. و حرکت، حرکت عمومى است.

 آنچه که من میتوانم به طور قاطع بگویم، این است که وقتى مردم آمدند توى صحنه، دیگر همه‌ى ابزارهاى خصمانه‌ى قدرتها از کار مى‌افتد. آمریکا تا وقتى میتواند به یک کشور زور بگوید که مردم آن کشور مقابلش نباشند. به دولتها راحت میشود زور گفت. دولتهائى که متکى به مردمشان نیستند، مجبورند به حرف آمریکا بیایند، به حرف آمریکا بروند. یک روز آمریکا یک نفر را نصب میکند، یک روز حمایت میکند، یک روز هم حمایت را برمیدارد، مجبور است برود. وقتى هم که رفت، دیگر محل سگ هم بهش نمیگذارند؛ مى‌بینید دیگر. قبل از او هم محمدرضا بود، اندکى قبل از او هم بن‌علىِ تونس بود. وقتى که دولتها متکى به مردم نباشند، این است. وقتى مردم آمدند توى صحنه، مردم فهمیدند، مردم احساس کردند، مردم تصمیم گرفتند، آن وقت دیگر قدرتها هیچ کار نمیتوانند بکنند. این اتفاق، امروز در مصر افتاده است. تا مردم در صحنه هستند، دیگر نمیتوانند هیچ حرکتى بکنند، کارى بکنند.

 البته امروز آمریکائى‌ها درصددند که بلکه بتوانند در مصر سر مردم را کلاه بگذارند، آنها را منصرف کنند، با یک دستاوردهاى جزئى و ابتدائى آنها را قانع کنند، آنها را برگردانند به خانه‌هاى خودشان که دیگر در صحنه نباشند. بعید است چنین ترفندى به نتیجه برسد. وقتى مردم بیدار شدند، قدرت خود را احساس کردند، توانائى تأثیرگذارى را احساس کردند، دیگر فایده‌اى ندارد؛ مردم مى‌آیند داخل میدان و اهداف عالى را اگر براى آنها ترسیم شود، دنبال میکنند و ان‌شاءاللَّه به آن اهداف میرسند.

 ما نتیجه و ثمره‌ى شیرین مقاومت ملت عظیممان را داریم مشاهده میکنیم و آن عبارت است از صلابت چهره‌ى ایران اسلامى، عزت ایران اسلامى، تأثیرگذارى ایران اسلامى در حوادث گوناگون، در منطقه و حتّى بیرون از این منطقه. احساس میکنیم که ایمان و اسلام به ما عزت داد، به ما پیشرفت داد، ما را به سمت آرمانهامان نزدیک کرد. هرچه ایمانمان را تقویت کنیم، هرچه تحقق اسلام را در جامعه و ارزشهاى اسلامى را در بین خودمان بیشتر کنیم، این عزت بیشتر خواهد شد، این پیشرفت بیشتر خواهد شد و زندگى مادى و معنوى اصلاح خواهد شد؛ و این به همت جوانان، به همت مردم، به ایمان مردم بستگى دارد. و خوشبختانه انسان این را مشاهده میکند. انسان مى‌بیند در زن و مرد ما، پیر و جوان ما، در بخشهاى مختلف این کشور، در اقوام گوناگون، این عزم و اراده هست و ان‌شاءاللَّه خواهد بود و ان‌شاءاللَّه شما جوانها خواهید دید آن دورانى را که ایران به برکت اسلام و به برکت قرآن بتواند در اوج و در قله‌ى عظمت بدرخشد.

امیدواریم خداوند متعال رحمت خود، فضل خود، لطف خود را بر شما مردم عزیز آذربایجان و مردم تبریز نازل فرماید و امیدواریم خداوند متعال به ملت ایران کمک کند که بتوانند این راه شرف و عزت را با سرعت، با استقامت کامل، همچنان بپیمایند و شهداى عزیز ما را مشمول رحمت و مغفرت خودش بفرماید.

و السّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌


چهارشنبه 89 بهمن 27 , ساعت 12:40 صبح
 هشدار شدیداللحن محسن رضایی به سران فتنه:
موسوی و کروبی عمله آمریکا هستند؛ احساس تکلیف کنم وجودم را فدای انقلاب می‌کنم
امام علی(ع) من نام عن نصره ولیه انتبه بوطاه عدوه- کسیکه به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار میشود

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به استمرار فتنه‌گری موسوی و کروبی گفت: اگر احساس تکلیف کنم، خودم، خانواده‌ام و همه وجودم را در راه اسلام و انقلاب فدا خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با اتفاقاتی که دیروز (دوشنبه) در تهران رخ داد، اظهار داشت: ما باید با تمام قدرت و بدون هیچ تردیدی مسیر رهبری را مسیر اصلی دانسته و از این مسیر خروج نکنیم. ما باید این مسیر را جدی گرفته و از این اتفاقات حقیر واهمه‌ای به دل راه ندهیم.

رضایی با بیان اینکه ایران باید پرچمدار همه جهان اسلام باشد، افزود: آمریکا و انگلیس در واقعه حقیر دیروز می‌خواستند شبیه‌سازی کنند و ایران را شبیه به مصر جلوه دهند اما خودشان می‌دانند که این شرایط در ایران به وجود نمی‌آید. اینها همه هدفشان این است که بر کشور فشار آورند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند که بحث ولایت فقیه و دفاع از رهبری برای ما حیثیتی بوده و ما از همه وجودمان در این راه هزینه خواهیم کرد اما بیگانگان سعی دارند که این حیثیت را مخدوش کنند. ما باید راه نظام و رهبری را محکم ادامه داده و در هر جایگاهی که هستیم،‌ سکوت نکنیم. نیروهای انقلاب و معتقد به جمهوری اسلامی باید شفاف و روشن خط خود را از جریانات انحرافی و فتنه‎گر جدا کرده و با آن مرزبندی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: من تعجب می‌کنم که چرا موسوی و کروبی نمی‌فهمند که در این حوادث، عمله‌ای بیش نیستند و مورد سوءاستفاده آمریکا و همه بدخواهان قرار گرفته‌اند و جالب اینکه آمریکا از این عمله‌ها هم عبور کرده است. قطع‏نامه‌ها و گفتارهای مسئولان آمریکایی نشان می‌دهد که این آدم‌ها فقط مستمسک بوده‌اند و جریان فتنه جایی دیگر طراحی و رهبری می‌شد.

رضایی ادامه داد: مگر نه این‌که در فرانسه پلیس تظاهرکنندگان را سرکوب کرد و تظاهرکنندگان هزاران خودرو را به آتش کشیدند؟ چرا خانم کلینتون و آمریکایی‌ها از نقض حقوق بشر حرفی نزدند؟ چرا سرکوب دانشجویان انگلیسی توسط پلیس انگلیس از سوی خانم کلینتون و آمریکایی‌ها مورد اعتراض قرار نگرفت؟

وی افزود: این نوع اظهار نظر منافقانه آمریکایی‌ها دخالت در اداره کشور است. خانم کلینتون که می گوید ما با تمام توان پشت سر معترضین ایران هستیم غلط می‌کند که به خود حق دخالت در مسائل داخلی ایران را می‌دهد. ماهیت اعتراضات در کشور ما که آمریکایی‌ها و عده‌ای در داخل سعی دارند آن را سیاسی کنند و چاقوکشانی را به میدان بیاورند، اعتراضات اجتماعی بوده و هست و علیه نظام نمی باشد و این عده قلیل باید بدانند در صف دشمنان ایستاده و به قانون پشت پا زده‌اند.

رضایی در پایان یادآور شد: حوادث روز گذشته من را به یاد این ماجرا انداخت که حضرت امام(ره) آن زمان به جبهه ملی که در اعتراض به لایحه قصاص راهپیمایی کرده بودند، هشدار دادند که اگر تا انتهای روز ابراز پشیمانی نکنند، مرتد هستند و طبق حکم اسلام با آنها برخورد خواهد شد.


شنبه 89 بهمن 23 , ساعت 9:39 عصر

مردان آهنین در سالن ورزشی کانون فرهنگی حوزه 8 در حال تمرین و آمادگی برای شرکت در مسابقات مردان آهنین کشور هستند . مسابقات در اسفند ماه سال جاری برگزار میگردد و در فروردین سال 1389 از تلویزیون پخش خواهد شد.

j


جمعه 89 بهمن 15 , ساعت 12:26 صبح

مراسم عطر افشانی و غبار روبی و گلباران مزار شهدای شهریار در تاریخ 14 بهمن 89 توسط برادران و خواهران بسیجی و مسئولین شهرستان شهریار برگزار گردید


چهارشنبه 89 بهمن 13 , ساعت 11:47 عصر

در تاریخ 13 بهمن جلسه پیشکسوتان جبهه های نبرد حق علیه باطل در مسجد قائم شهریار با حضور برادر یامینی و برادر افشار برگزار گردید و پس از بیانات برادر یامینی برادران رزمنده مواردی را عنوان نمودند و مقرر شد این برنامه در هفته های آینده نیز ادامه یابد و برادران در فضایی دوستانه دیدار داشته باشند.


چهارشنبه 89 بهمن 13 , ساعت 5:51 عصر

مراسم سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) روز 13 بهمن ماه 1389  در کانون فرهنگی شهید خداوردیلو حوزه 8 مرکزی روح الله(ره) تا امامزاده اسماعیل شهریار با حضور امت حزب الله انجام شد.

 e


سه شنبه 89 بهمن 12 , ساعت 9:37 عصر
با سلام به اطلاع میرساند سه سهمیه حج عمره برای اعضا اختصاص داده شده است .
برادرانی که امتیاز کافی دارند و تابحال مشرف نشده اند ثبت نام نمایند
اسامی نهایی پس از الویت بندی و عرقه کشی اعلام خواهد شد
نیت کنید و همت کنید انشا الله نصیب شما شود
ثبت نام با ارسال عدد پنج به سامانه پیام کوتاه یا ثبت نام در قسمت نظرات همین صفحه
لازم به ذکر است از 100 نفر واجدین شرایط در دقیقه اول ارسال پیام 15 نفر ثبت نام نمودند
پس اولویت بندی و قرعه کشی حتمی شد
از پایگاه نامه دریافت نموده و به برادر بیک محمدلو تحویل دهید

دوشنبه 89 بهمن 11 , ساعت 8:45 عصر
علاوه بر برنامه اعلام شده ورزشی و فرهنگی برنامه های زیر در دستور کار قرار گرفت
12 بهمن عزیمت به حرم امام برای تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل (ره)
13 بهمن برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) ساعت 8 صبح از کانون فرهنگی تا امامزاده اسماعیل با حضور امت حزب الله
14 بهمن غبار روبی و گلباران مزار شهدا گرانقدر انقلاب اسلامی
14 بهمن مراسم یادواره شهدای رضی آباد
17 بهمن همایش آفتاب و سایه ها
19 بهمن مراسم شب خاطره انقلاب اسلامی
21 بهمن مراسم یادواره شهدای محمد آباد
22 بهمن شرکت در راهپیمایی میلیونی امت حزب الله
برگزاری مسابقات ورزشی در طول دهه فجر

 


شنبه 89 بهمن 9 , ساعت 12:30 صبح
با سلام برای تجدید میثاق جوانان با رزمندگان و شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس اردوهای راهیان نور در تاریخ 25 بهمن ماه اجرا میگردد . برای ثبت نام به رده مربوطه مراجعه نمایید.
برایثبت نام  میتوانیدبا ارسال عدد 6 بهمراه نام و نام خانوادگی و نام رده در سامانه پیام کوتاه،  یا در قسمت نظرات همین اطلاعیه ثبت نام نمایید.
 شماره سامانه پیام  کوتاه: 10003527754113

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ