سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، پاکترین مردم در خلق و خوی وکم طمعترین آنان در خلقت و طبیعت اند .و مرکّب آنان برتر از خون شهیدان است [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 خرداد 27 , ساعت 12:26 صبح

دوستان عزیز فعلا سایت تعطیل است انشا الله با سیستم مدیریتی جدید در آینده در خدمت شما هستیم . خدانگهدار


سه شنبه 90 خرداد 24 , ساعت 6:38 عصر

میلاد با سعادت امیر المومنین امام علی (ع) و روز پدر مبارکباد

ی

ی


دوشنبه 90 خرداد 23 , ساعت 12:32 صبح

میلاد باسعادت امام جواد (ع) بر عموم شیعیان مبارکباد

 س


یکشنبه 90 خرداد 22 , ساعت 1:2 عصر
با سلام لیست اماکن زیارتی و اردویی و گردشگری و تصاویر آن برای طرح نشاط و تعالی تابستانی در سایت www.ordooee.parsiblog.com   قرار میگیرد. شما هم همکاری نمایید.
حرم حضرت معصومه : قم
مسجد جمکران : قم
 حرم امام و بهشت زهرا : تهران
امام زاده سپهسالار : جاده چالوس
فرحزاد : تهران
امامزاده داود : تهران
امامزاده صالح : تهران
امامزاده بی بی زبیده : جاده چالوس
آبشار نیاسر : کاشان
 خانه عامری ها : کاشان
آسایشگاه جانبازان ثارالله : تهران
کاخ موزه نیاوران : تهران
 موزه حیاط وحش : تهران
موزه عبرت : تهران
پارک جمشیدیه : تهران
کلک چال : تهران
دربند : تهران
سد امیر کبیر : جاده چالوس
سد طالقان : طالقان
لطفا در قسمت نظرات نشانی های دیگر را تکمیل نمایید و تصاویر را برای ما بفرستید.

جمعه 90 خرداد 20 , ساعت 7:46 عصر

نماز جمعه این هفته شهریار به امامت حجه الاسلام خاتمی امام جمعه شهریار برگزار شد. سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه حجه الاسلام حیدری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهریار ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) و امام محمد تقی (ع) در خصوص موج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان و عرب و پیش بینی های امام راحل(ره) و صدور انقلاب به کشورها و تمام جهان و فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند اسلام سنگر های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد بیاناتی را ایراد فرمودند.

نماز


یکشنبه 90 خرداد 15 , ساعت 11:53 عصر

برادر علی اسلامخواه درگذشت اخوی گرامیتان را خدمت حضرتعالی و خانواده محترم تسلیت عرض می نمائیم .ما را در غم خود شریک بدانید


یکشنبه 90 خرداد 15 , ساعت 11:40 عصر

سالروز شهادت امام علی النقی الهادی (ع) را به عموم شیعیان تسلیت عرض می نمائیم.

ت


شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 10:45 عصر

برنامه نشست سیاسی با حضور دکتر وحید یامین پور روز 13 خرداد ساعت 18 در مصلی شهریار به همت پایگاه ویژه شهدا برگزار گردید. در این برنامه دکتر یامین پور ضمن بیان مسائل سیاسی روز کشور و با مقایسه زمان خلافت حضرت علی (ع) با زمان حال مسائل روز را بیان فرمودند.

م


شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 10:41 عصر

12 خرداد سالگرد عروج ملکوتی سید آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی گرامی باد.

ل

 

زندگینامه:

حجة الاسلام و المسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی رحمه الله ، در سال 1318 ه. ش. در شهرستان مقدس قم متولّد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را با موفقیت طی نمود و موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد. پس از آن در سال 1337 با میل و اشتیاق شخصی خودش و موافقت والد معظّم شان، برای تحصیلات علوم حوزوی به مشهد مقدس عزیمت نمود و در مدرسه نواب مستقر شد.

دروس مقدماتی و دوره ی سطح را با جدیّت و تلاش شبانه روزی در حوزه ی علمیّه ی مشهد گذراند و از استادان بزرگی چون: ادیب نیشابوری در ادبیات و مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی بهره برد. برای ادامه تحصیل به قم بازگشت و در مدرسه ی حجتیه، مستقر گشت و از محضر علمای بزرگ حوزه ی علمیّه ی قم استفاده نمود.

مرحوم ابوترابی با شروع نهضت امام خمینی رحمه الله در سال 42 وارد جریانات سیاسی شد و در تظاهرات مردم قم، در پانزدهم خرداد، حضوری فعال داشت. در هجوم عوامل رژیم ستم شاهی به مدرسه فیضیه، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

با تبعید حضرت امام رحمه الله به نجف اشرف، او نیز به نجف مشرف شد. از درس خارج فقه و اصول معظم له بهره برد. همچنین از محضر شهید آیت الله العظمی غروی ـ که در سال های اخیر به دست رژیم بعثی به شهادت رسید ـ بهره علمی برد. علاوه بر آن، در یک بحث خصوصی در منزل حضرت آیت الله وحید خراسانی همراه با جمعی از دوستانش شرکت می کرد.

در نجف اشرف، درس ولایت فقیه حضرت امام را چاپ نمود و به ایران و نقاط دیگر ارسال می کرد و نیز اطلاعیّه های امام رحمه الله را به ویژه در مکه مکرمه و حجاز، منتشر و پخش می کرد علاوه بر آن در انتقال پیام ها و اطلاعیّه های امام به داخل کشور با فداکاری و شجاعت تمام بارها اقدام نمود و از هیچ خطری نهراسید.

هنگام بازگشت به ایران در مرز خسروی بازداشت و به زندان کمیته و سپس اوین منتقل گردید. پس از آزادی از زندان، فصل جدیدی در فعالیتهای سیاسی ایشان باز گردیده، فعالیت ایشان به صورت عمیق تر شروع شد و به همراه شهید مجاهد سید علی اندرزگو، علاوه بر مبارزات سیاسی، به سازماندهی جهاد مسلحانه همت گماشت. در این دوره بارها مورد تعقیب ساواک قرار گرفت با شهیدانی چون رجایی، ارتباط نزدیک و همکاری تنگاتنگی داشت. در جلسات ماهانه شهید آیت الله بهشتی شرکت می نمود و از نزدیک با آن شهید عزیز در زمینه جذب نیروهای فعال و تحصیل کرده همکاری داشت. او با سایر مبارزین و علمای مجاهد دوران ستم شاهی از جمله، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای نیز ارتباط و همکاری داشت که از پیام معظم له به مناسبت درگذشت جانسوز حاج آقا ابوترابی و نیز پیام های سایر شخصیت ها می توان این نکته را احساس نمود. از دیگر فعالیتهای ایشان در آن دوران سرکشی و رسیدگی به خانواده های زندانیان سیاسی می باشد.

آن مجاهد خستگی ناپذیر در شب شهادت شهید اندرزگو همراه ایشان بود. به لطف الهی از گزند مزدوران ساواک مصون ماند.

در جریان پیروزی انقلاب، فرماندهی گروهی را به عهده داشت که کاخ سعدآباد را تصرف کردند. امکانات و وسایل آن را ضبط نموده و به مقامات مسئول تحویل داد.

با شروع جنگ تحمیلی، با لباس رزم در جبهه حاضر شد و در کنار شهید دکتر چمران به سازماندهی نیروهای مردمی پرداخته، شخصا به مأموریّت ها و عملیّات رزمی شناسایی می رفت. در یکی از همین مأموریّت ها، به اسارت دشمن بعثی در آمد.

در دوران اسارت با تمسک به سیره ی ائمه ی معصومین علیهم السلام (با معنویت، سعه صدر، حلم و بردباری فوق العاده) مکر و حیله مأموران دشمن را بی تأثیر نمود و شمع محفل اسیران ایرانی گشت.

در جهت تقویت روحیّه، ایمان و مقاومت آنان از هیچ اقدام و ایثاری دریغ نکرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «همچون خورشیدی بر دل های اسیران مظلوم می تابید و چون ستاره ی درخشانی، هدف و راه را به آنان نشان می داد و چون ابری فیاض، امید و ایمان را بر آنان می بارید.»

پس از آزادی، همراهی با آزادگان و رفع مشکلات آنان را، وظیفه خود می دانست و در این راستا هیچ سختی و مشکلی مانع او نشد.

مرحوم ابوترابی در دوره ی بعد از اسارت نیز، هرگز به زندگی شخصی فکر نکرد و به آن اولویّت نداد. خانواده صبور و بزرگوار و فرزندان رشید و پاکدامن او نیز تحت تأثیر اخلاق و منش آن معلم بزرگ اخلاق و پاکدامنی، نه تنها از فعالیّت های شبانه روزی او اظهار رضایت می کردند بلکه خود نیز همکار و همراهی دلسوز، برای او بودند.

حجة الاسلام والمسلمین ابو ترابی دوران بعد از اسارات را در کنار مصیبت زدگان، بر بالین افراد مریض و ناتوان، در مجالس دعا و معنویت، در حال سرکشی و تفقّد از آزادگان و ایثارگران و پی گیری دردها و مشکلات آنان گذراند. بیشتر روزها روزه بود. برای خدمت به بندگان خدا، لحظه ای را از دست نمی داد. در جایگاه نماینده ی ولی فقیه در امور آزادگان نیز تلاش نمود تا مایه عزت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری باشد هر مشکلی را تحمل می نمود و در حدّ امکان باری از دوش نظام اسلامی برمی داشت.

در دو دوره ی نمایندگی مجلس شورای اسلامی (مجلس چهارم و پنجم) با نطق های خود، مسئولان و کارگزاران نظام را به رعایت عدالت، توجّه به توده ی مردم و حفظ ارزش های دینی دعوت می نمود.

تقویت و دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه را واجب و ضروری می دانست. نسبت به شخص مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، ارادت و اعتقاد ویژه ای داشت. اطاعت از ایشان و تقویت معظم له را در هر مجلس و محفلی متذکر می شد و پیوسته یادآوری می کرد که «مبادا بری چرب و شیرین دنیا و بر اثر غفلت، به ارزش های انقلاب اسلامی و دست آوردهای دفاع مقدس پشت نماییم.»

عشق به خدای متعال و معصومین علیهم السلام در لحظه لحظه حیات، در سراسر وجود او نمایان بود و در دهه ی اخیر در تعطیلات تابستانی مجلس شورای اسلامی، با پای پیاده هر ساله از حرم امام خمینی رحمه الله به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا علیهماالسلام می رفت. در این مسیر جمعی از آزادگان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام او را همراهی می کردند.

سرانجام آن مجاهد خستگی ناپذیر در تاریخ (12/3/79) در حالی که به همراه پدر بزرگوارش حضرت آیت الله حاج سید عباس ابوترابی رحمه الله عازم مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن الحجج علیه السلام بودند به لقاء ا... پیوستند.

روحشان شاد وراهشان پر رهرو باد.


شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 9:49 عصر

از پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم روایت شده است که فرمودند: کسى که بعد از بجا آوردن نماز مغرب شب اول رجب، بیست رکعت نماز بجا آورده که در هر رکعتى سوره «فاتحه» و «اخلاص» را یک مرتبه خوانده و براى هر دو رکعتى یک سلام بدهد.

 ش

در اینجا رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمود: آیا ثواب این نماز را مى‏دانید؟ اصحاب عرض کردند: خدا و رسولش داناترند. پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم فرمودند: روح الامین این نماز را به من یاد دادند. و آستین‏هاى خود را بالا زدند - خود و خانواده و مال و فرزندانش محفوظ مانده و از عذاب قبر پناه داده مى‏شود و از صراط، بدون حساب، مانند برق مى‏گذرد.


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ