سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 دی 19 , ساعت 1:13 عصر

رهبر انقلاب: نگویند انتخابات باید آزاد باشد؛کدام انتخابات در این نظام آزاد نبوده؟

امام

دیدار هزاران نفر از مردم قم با رهبر انقلاب به مناسبت سالروز قیام 19 دی 56 از دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شده است.

رهبر انقلاب فرمودند: آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی میکنند،حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند. دائما نگویند انتخابات باید آزاد باشد،از اول انقلاب 34انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است؟

یکی از نقشه های دشمن برای جلوگیری از انتخابات پرشور این است که در ایام انتخابات سر مردم را به ماجرای سیاسی، اقتصادی یا امنیتی گرم کنند، اما ملت ایران هوشمندتر از این است که از دشمن فریب بخورد.

همه دنیای استکبار دست به دست هم گذاشتند تا با تحریم، ملت ایران را به ستوه بیاورند و محاسبات مسئولان عوض شود اما نتیجه این شده که ملت ایران هر روز گرایشش به مبانی اسلام و ایستادگی بیشتر میشود.

کسانی که وارد عرصه انتخابات میشوند، باید بتوانند بار مسئولیت را بکشند، صلاحیتهای مورد نظر شورای نگهبان را در خود ملاحظه کنند و باید بخواهند که قانون اساسی را اجرا کنند.

جمعه 91 دی 15 , ساعت 6:9 عصر
حسین شریعتمداری گفت: عربستان پول را برای سران فتنه فرستاد ولی مسائل بانکی مانع از آن برای انتقال به ایران شد.
به گزارش ایلنا، مدیرمسئول روزنامه کیهان در همایشی که به‌منظور 9 و 12 دی ماه در یزد برگزار شده بود، ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، سالروز نهم دیماه را تبریک گفت و افزود: منافاتی میان تسلیت اربعین و تبریک 9 دی وجود ندارد چراکه این دو از یک سنخ هستند.
وی در سخنان خود به نقش رهبری انقلاب در هدایت کشور پرداخت و گفت: اگر سایه ولی امر نبود تا کنون صدبار انقلاب شکست می خورد و می بایست کشور را زیر پای نظامیان خارجی می دیدیم.
شریعتمداری گفت: امروز کشور ما در مقتدرترین شرایط پس از انقلاب قرار دارد و دشمن در ضعیف ترین شرایط قرار دارد.
وی همچنین به نقل از برژینسکی که در شورای آتلانتیک میان سیاسمتداران اصلی آمریکا گفت: کدام عامل آمریکای ابر قدرت در سال 2001 را به درّه ای در سال 2011 کشانده است؟ دموکرات های احمق یا جمهوری خواهان دیوانه؟ هیچ کدام! ایران خامنه ای.
حسین شریعتمداری گفت: آمریکا امروز عقبه استراتژیک خود را در مصر، لیبی، تونس، بحرین، عربستان و در منطقه از دست داده و در واقع این عقبه به نفع انقلاب اسلامی تغییر ماهیت داده است.
وی همچنین به نقل از ژنرال پتراووس گفت: ایران مانند هرکولی است که در وسط خاورمیانه عربده می کشد و باج می خواهد! و بدون باج دادن به ایران نمی توان وارد کریدور خاورمیانه شد.
او همچنین عدم تحقق وعده های آمریکا برای بکار گرفتن گزینه نظامی را عدم توان آنها دانست و گفت: اگر آمریکا دست به حمله بزند صدها بار به ضررش خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به نقش ایران در پیروزی مقاومت در جنگ های 33 روزه و 22 روزه، تحلیلی از دویچه وله را بیان داشت و گفت: دویچوله عنوان کرد سید حسن نصرالله که در تهران دست رهبر انقلاب ایران را می بوسد، مطمئنا بدون اجازه او دست به کاری نمی زند.
شریعتمداری در ادامه به درگیری ایران با نظام سلطه پرداخت و آن را یک درگیری ماهوی اعلام کرد و گفت: تا جایی که ما بر روی اصول خود پای فشاری کنیم و ظلم ستیزی را مبنای امور خود قرار دهیم در تقابل با آنان قرار داریم. وی افزود: اسلامی که ظلم ستیز نباشد اسلام نیست.
وی در عین حال گفت: متاسفانه برخی از این فضای ظلم ستیزی سوء استفاده کرده اند و مفسده های اقتصادی بوجود آورده اند.
مدیرمسئول کیهان در ادامه سخنان خود مسئله هسته ای را مشکل غرب با ایران ندانست و در این رابطه به نقل از جرج فریدمن گفت: آنها می‌گویند مشکل ما با ایران مسئله هسته ای نیست. مشکل ما با ایران این است که نشان داده بدون حمایت آمریکا می توان قدرت برتر تکنولوژی و نظامی منطقه بود.
او همچنین به مسائل سال 88 پرداخت و گفت: فتنه 88 به مانند جنگ احزاب بود. موهبت الهی برای نظام به‌ شمار می آمد و خیلی برکت داشت؛ چراکه هدف اصلی این فتنه براندازی بود.
شریعتمداری گفت: تعداد خواص آلوده جامعه ما نسبت به جمعیت، در قیاس با دوران صدر اسلام کمتر بوده است. در ایران نگاه ها به ولی فقیه است نه خواص. و به خاطر همین خواص بی بصیرت رفوزه شده اند.
وی مجددا کمک مالی عربستان به افرادی که فتنه‌گر خواند را بازگو کرد و گفت: ملک عبدالله برای سران فتنه پول فرستاد ولی بخاطر مسائل بانکی پول به ایران نرسید.
مدیرمسئول کیهان همچنین در واکنش به بحث ها مبنی بر منظور امام از عبارت «میزان، حال فعلی افراد است» گفت: این عبارت برای افرادی مطرح شد که سابقه خوبی داشته اند.
مدیرمسئول کیهان در پایان به برخی از اشتباهات دولت پرداخت و گفت: احمدی نژاد در زمینه هایی که پیرو اصلاح طلبان بوده، دچار خطا شده است.

چهارشنبه 91 دی 13 , ساعت 3:4 عصر

آقای مبارک مرسی ! مصر یک عذرخواهی تاریخی به ایران بدهکار است

مگر همین عربستان از دو سال قبل ،برای شکستن کمرایران در تحریم ها ، با مشتریان نفت ایران ، یک یه یک مذاکره نمی کند که "از ایران نخرید ، ما خودمان به شما خواهیم فروخت"؟ مگر همین کشورهای جنوب خلیج فارس نبودند که به صدام در جنگ 8 ساله کمک های مالی و لجستیکی و اطلاعات کردند تا مردم ایران ، بیشتر کشته شوند؟مگر خود همین مصر نبود که برای صدام ، پیاده نظام فرستاد تا در جبهه ها ، مستقیماً با ایرانی ها بجنگند و اتفاقاً برخی از همان مزدوران مصری توسط رزمندگان ایرانی اسیر هم شدند؟

مبارک مرسی

 

 

 

 

 

 

 محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر مدت هاست که در خوش رقصی برای کشورهای عربی جنوب خلیج فارس ، کوتاهی نمی کند و از هر فرصتی برای اظهار ارادتمندی به شیوخ منطقه استفاده می کند. او می داند که اگر نبود شبکه "الجزیره" قطر که انقلاب مصر را پوشش دهد و میدان التحریر را پخش زنده کند ، آتش انقلاب ، مبارک را از تخت ریاست جمهوری به پایین نمی کشید تا فردی به نام مرسی ، میوه چین درخت انقلاب شود و به جای او بنشیند.

مرسی همچنین مدیون کمک های مالی کشورهای عربی جنوب خلیج فارس است و می داند که اگر به شیوخ ، نازک تر از گل بگوید ، نه تنها از دلارهای اهدایی خبری نیست، صدها هزار کارگر مصری که در حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی کار می کنند ، باید دست از پا درازتر به مصر بازگردند.مرسی ، حتماً برای آنها کار ندارد.

تا اینجای کار اشکالی ندارد و هر آنچه بین مصر و دیگران می گذرد به خودشان مربوط می شود و اگر در این میان ، ابهت تاریخی مصر نیز، منکوب کشورهای تازه به دوران رسیده جنوب خلیج فارس گشته و تحقیر می شود نیز مشکل خودشان است.

اما دو نکته از افاضات اخیر محمد مرسی به ایران مربوط می شود که لازم است بدان پاسخ داده شود تا "تازه برتخت نشسته مصری" را اوهام برندارد:

 1 - محمد مرسی ، انسان تحصیل کرده ای است و از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، دکترا گرفته است . از این رو ، انتظار می رود او برخلاف شیوخی که به واسطه "انتقال قدرت از طریق اسپرم" ، ریاست بسیاری از کشورهای عربی دیگر را بر عهده دارند ، علمی تر سخن بگوید ولی گویا "جاهلیت" همچنان بر "علم" می چربد و از این رو ، رئیس جمهور تحصیل کرده مصر نیز از نام جعلی خلیج ع ر ب ی برای نامیدن خلیج فارس استفاده کرده است.

واقعاً باید به حال کسی که مدرک دکترا دارد و برخلاف علم تاریخ و جغرافیا ، نام تاریخی یک منطقه جغرافیایی را جعل می کند و نمی فهمد که این کار مانند آن است که کسی به قاهره بگوید مسکو ، و مصر را سرزمین پارس بنامد!



بخشی از متن سخنرانی جمال عبدالناصر رئیس جمهور وقت مصر در تاریخ 1956/1/16
برگرفته از سایت جمال عبدالناصر
مرسی حتی توان یادگیری از سلفش را هم ندارد.





2 - مرسی همچنین مدعی تهدید کشورهای عربی جنوب خلیج فارس توسط ایران شده و گفته است: مصر در ماه فوریه آینده میزبان نشست سازمان همکاری اسلامی خواهد بود و قاهره پیام شفافی را در این نشست ارسال خواهد کرد که کسی حق ندارد هیچ یک از کشورهای منطقه را تهدید کند.
وی همچنین برای مقابله با تهدیدات علیه کشورهای عربی ، پیشنهاد ناتوی عربی را مطرح کرده است.

در این باره از "رئیس جمهوری که دیر آمده و زود می خواهد برود" باید پرسید که ایران کی و کجا و چگونه کشورهای عربی جنوب خلیج فارس را تهدید می کند؟ مختصات و مشخصات این تهدید خیالی چیست؟
 اتفاقاً این کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند که ایران را تهدید می کنند. آیا دادن پایگاه های متعدد نظامی به نیروهای آمریکایی که علیه ایران هستند ، تهدید ایران محسوب نمی شود؟
مگر همین عربستان از دو سال قبل ،برای شکستن کمرایران در تحریم ها ، با مشتریان نفت ایران ، یک یه یک مذاکره نمی کند که "از ایران نخرید ، ما خودمان به شما خواهیم فروخت"؟
 مگر همین کشورهای جنوب خلیج فارس نبودند که به صدام در جنگ 8 ساله کمک های مالی و لجستیکی و اطلاعات کردند تا مردم ایران ، بیشتر کشته شوند؟
مگر خود همین مصر نبود که برای صدام ، پیاده نظام فرستاد تا در جبهه ها ، مستقیماً با ایرانی ها بجنگند و اتفاقاً برخی از همان مزدوران مصری توسط رزمندگان ایرانی اسیر هم شدند؟
محمد مرسی بهتر است به جای "آسمان و ریسمان به هم بافتن" و "یاوه گفتن" ، از مردم ایران به خاطر همدستی مصر با صدام در جنایت علیه ایرانیان عذرخواهی کند ؛ چه آن که مصر این عذرخواهی تاریخی را به ایران بدهکار است.

مرسی اگر نگران امنیت اعراب است و در اندیشه ناتوی عربی ، به جای آن که به فکر اعراب جنوب خلیج فارس باشد که عمدتاً در رفاه و امنیت به سر می برند - به جز اکثریت معترض بحرینی ها - بهتر است نگاهی به همسایه عربی اش ، فلسطین بکند که 60 سال است در سایه ظلم اسرائیل و بی غیرتی کشورهای عربی و از جمله مصر ، تحت اشغال است.

ایران برای حمایت از خالد اسلامبولی با مصر قطع رابطه کرد و مرسی اینقدر غیرت نداشت که بجای ارتباط با رژیم صهیونیستی با ایران رابطش را عادی کند
 راستی آیا همین "مرسی اسلامگرای دو آتشه ی اخوانی" در جنگ 8 روزه غزه ، حتی یک "فشنگ" هم به هم کیشان و همزبانان و همسایگان فلسطینی اش داد تا از خود در برابر تجاوز اسرائیلی ها ، دفاع کنند و کمتر کشته شوند؟!
در عوض سفارت مصر و اسرائیل را راه اندازی کرد که ارادت خود را به صهیونیستها نشان دهد


چهارشنبه 91 دی 13 , ساعت 11:13 صبح

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت عالم ربانی آیت الله آقا مجتبی تهرانی  را به حضور حضرت ولی عصر (عج) و جمیع مومنان تسلیت عرض می نماییم .
شادی روحشان صلوات.

آیت الله مجتبی تهرانی در سال 1316 ه.ش در خانواده‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم آیت‏الله میرزا عبدالعلی تهرانی، از شاگردان مرحوم حاج‌شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فقیهی مجاهد و عارفی سترگ بود که در زمان تاریک حکومت پهلوی اول، با همراهی و رفاقت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ، به اقامه جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربیت نفوس مستعد و راهنمایی سالکان الی‏الله‏تعالی اهتمام ویژه داشت.

وی تحصیل در علوم دینی و اشتغال به علوم حوزوی را از دوران کودکی آغاز کرد و در امر تحصیل علوم، جدیت فوق‌العاده‌ای داشت. ایشان با هدایت و ارشاد والد بزرگوار خود، برای مدت چهار سال به مشهد مقدس مهاجرت کرد و در سایه الطاف حضرت علی‌بن‏موسی الرضا(ع)مشغول به گذراندن سطح گردید و از محضر اساتید برجسته‌ای چون ادیب نیشابوری بهره برد. سپس به قم مهاجرت کرد تا در حوزه نوپای آن دیار، که به تازگی تمامی اهل علمِ جهان تشیع را به‌سوی خود جذب می‌کرد، حضور یابد و سطوح عالی دروس حوزوی را نیز به اتمام برساند.

این عالم وارسته با جدیت و پشتکار بسیار، دروس سطح را به‏سرعت تمام کرد و در سنین نوجوانی به محضر علمی بزرگانی چون امام خمینی، مرحوم آیت‌الله‏العظمی بروجردی،آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و مرحوم علامه طباطبایی راه یافت. در جدیت و پشتکار معظم‌له همین نکته کافی است که به فرموده خودشان، در زمانی که مشغول به دروس سطح بودند، دو مرتبه تمام وسائل‌الشیعه را مطالعه کردند تا برای شرکت در درس خارج آماده شوند. ایشان با نبوغ و پشتکاری که از خود نشان دادند، در جوانی به درجه رفیع اجتهاد رسیده و به‌زودی توانستند از نزدیکان و خصیصین حضرت امام قرار گیرند. مقبولیت علمی ایشان نزد استاد خویش، به‌اندازه‌ای بود که حضرت امام به طلبه خوش‌فکر و جوان خود اجازه داد تا تقریرات و نوشته‌جات درس بیعشان را جمع‌آوری کرده و به صورت یک اثر مستقل منتشر کند. ایشان در همین ایام، کتاب مکاسب محرمه حضرت امام، همچنین دوجلد رسائل اصولی ایشان را تنظیم و منتشر کردند.

با آنکه هنوز مدت زیادی از استفاضه این طلبه فاضل و جوان از محضر زعیم عالم تشیع، حضرت آیت‌الله‏العظمی بروجردی نگذشته بود، این مرجع کم‌نظیر رحلت کرد و بار هدایت امت را به ‌دوش خلف صالح خویش چون حضرت امام خمینی(ره) نهاد. حال که امر خطیر مرجعیت متوجه حضرت امام شده بود، ایشان شاگرد فاضل خود، یعنی حاج‌آقا مجتبی تهرانی را مأمور به جمع‌آوری فتاوا و تنظیم نخستین نسخه از رساله عملیه و مناسک حج خویش گردانید که در همان ایام به چاپ رسید و در دست‌رس مقلدان قرارگرفت. حضرت استاد برای انجام این امر مهم، ضمن بهره‏گیری از دست‌نوشته‌های متعدد استاد خویش، با ایشان هم‌بحث شد و رساله‌ای دقیق و علمی آماده کرد که بعدها جزو دقیق‌ترین رساله‌های منسوب به امام خمینی مطرح کرد. همه این امور در زمانی اتّفاق افتاد که هنوز کمتر از بیست و پنج سال از عمر شریف حضرت استاد می‌گذشت.

ایشان علاوه بر یادگیری فقه و اصول در محضر استاد بی‌بدیل خود، چندین سال نیز از مشرب اخلاقی و عرفانی آن عارف کامل و عالم ربانی سیراب گردید و با دیدگاه‏های اجتماعی و سیاسی امام امت به‌خوبی آشنا شد. این استضائه از خورشید حیات‌بخش امام و دیگر اولیای الهی ادامه داشت تا آنکه جرقه‌های بیداری اسلامیِ ملت ایران زده شد و امام خمینی از کشور تبعید گردید. بعد از این واقعه دردناک، حضرت آیت‌الله تهرانی نیز سه سال بعد، به نجف رفت تا هم سیر معنوی خود را در سایه فیوضات امیر‌المؤمنین(ع) و دیگر ائمه هدی تکمیل نماید و هم از تربیت استاد خویش بی‌بهره نماند. اما این معیّت زیاد طول نکشید و حضرت امام به ایشان امر کردند که به ایران برگشته و در تهران حضور داشته باشند. لذا ایشان در سال 1349 به زادگاه خود بازگشت و به کارهای مهم و برزمین مانده مشغول گردید.

حضرت استاد از زمان بازگشت به تهران، تا پیروزی انقلاب شکوهمند امامت و ولایت در ایران، ضمن اقامه جماعت در مسجد جامع بازار، تدریس سطوح عالی خود را در مدارس علمیه تهران آغاز کردند و تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به‌دست گرفتند. از جلسات بسیار محرمانه با برخی انقلابیون فعال گرفته تا جلسات عمومی اخلاق که در برخی مقاطع زمانی به‌دلیل ممانعت حکومت جور، تعطیل می‌شد، همچنین حضور در بازار تهران و هدایت و رهبری مردم کوچه و بازار، از اهم فعالیت‌های معظم‌له پیش از انقلاب بود.

حضور عادی آیت الله تهرانی در تهران و فعالیت‌های مخفی ایشان در راهنمایی و رهبری مجاهدان انقلابی، آن‌قدر مفید و مؤثر بود هنوز هم برکات آن در میان اهالی تهران، باقی و جاری است، که بعد از مدت‏ها راز تأکیدهای حضرت امام مبنی بر مراجعت ایشان به تهران را روشن ساخت. عنایت ویژه حضرت امام به تهران موجب گردید که حضرت استاد، تا امروز در عاصمه‌جهان تشیع بماند و نعمتی بی‌بدیل برای اهل این دیار باشد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز ولایت و زعامت حضرت روح‏الله، همچنین با توجه به سوابق درخشان و مراودات حضرت استاد با امام امت، انتظار می‌رفت که ایشان یکی از مسوولان نظام اسلامی شده و گوشه‌ای از بار این انقلاب را به دوش بکشند. اما بنا به فرموده خودشان، ایشان با دعا به درگاه خدای متعال و توسل به حضرات معصومین، خود را از قبول مسوولیت‌های آشکار کنار کشیدند و با حضور در صحنه نیروسازی برای انقلاب، همچنان به‏صورت گمنام و مؤثر به تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.

لذا جلسات درس خارج ایشان مملو از طلاب سطوح عالی بود که برای انجام وظیفه به تهران آمده بودند و از فضای علمی قم فاصله داشتند. این جلسات آن‌قدر مفید و کم‌نظیر بود که بسیاری از فضلا را به خود جذب کرد و حسرت دوری از فضای علمی قم را به رضایت و شکرگزاری شرکت در این جلسات علمی تبدیل کرد.

از طرفی دیگر، جلسات عمومی اخلاق و معارف اسلامی که قبل از انقلاب نیز برپا بود و از سال 1356 به‏طور منظم و هفتگی دایر می‌شد، مأمن بی‌نظیری برای بسیجیان مخلص حضرت روح‌الله و سکوی پرشی برای دلدادگان و حیات‌یافتگان انقلاب اسلامی بود که تازه از زیر یوق جهالت ستم‌شاهی رهایی یافته و به نور حکومت الهی منور گشته بودند و بی‌صبرانه و مشتاقانه به‌دنبال معارف عمیق اسلام بودند.


شنبه 91 دی 9 , ساعت 10:27 عصر

انگلیسی ها هنوز برخی از کشورها را به شیوه برده داری اداره می کنند. هنگام سفر نوه ملکه انگلیس به کشور توالو مردم وادار شدند مانند بردگان ، نوه ملکه انگلیس و همسرش را بر دوش بکشند .

برده

 کشور 12 هزار نفری توالو به صورت پادشاهی اداره میشود . ملکه انگلیس رئیس حکومت است و نمایندگی از او را یک حکمران در این کشور به عهده دارد.

حکمران را ملکه انگلیس با پیشنهاد نخست وزیر توالو انتخاب می کند. این کشور یک رای در سازمان ملل دارد و کشور 72 ملت هندوستان نیز یه رای دارد.


جمعه 91 آذر 24 , ساعت 11:20 عصر

بارش شهابی جوزایی بامداد روز جمعه 24 آذرماه به اوج بارش خود می‌رسد و در صورت ابری نبودن آسمان می‌توان هر ساعت 200 شهاب از این بارش را مشاهده کرد (میزان مشاهده شهاب ها در هر ساعت=ZHR) .

زمین در حرکت انتقالی خود به دور خورشید، در چند نقطه، مدار دنباله‌دارها را قطع می‌کند که با ورود ذرات باقی مانده از دنباله‌دارها بر اثر اصطکاک می‌سوزند که از دید رصدگر زمینی به صورت بارش شهابی قابل مشاهده است.

بارش شهابی جوزایی یکی از بزرگترین بارش‌های شهابی سالانه است که کانون آن در صورت فلکی جوزا است. صورت فلکی جوزا یا دو پیکر از صورت فلکی منطقه البروج و بهترین زمان برای دیدن این صورت فلکی، فصل زمستان است. جوزا دارای 13ستاره پر نورتر از قدر (درخشندگی) 4 است. آلفا (کاستور) و بتا  (پلوکس) از ستاره‌های پر نور این صورت فلکی و نمایانگر سرهای دو پیکر هستند.


جمعه 91 آذر 24 , ساعت 12:43 عصر
شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در محافل اجتماعی مطرح شده است، کارشناسان علمی و مذهبی هیچ توجیهی برای این شایعه را منطقی ندانسته و این شایعه را ترفندی برای بهره‌گیری‌های برخی افراد از جهل مردم می‌دانند. مدت‌هاست شایعات مختلفی در مورد به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 همزمان با شب یلدا در ایران در وبلاگ‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

البته از سوی کارشناسان علمی و به خصوص سازمان فضایی ناسا این شایعات تکذیب شده و حتی ناسا آن را شایعه‌ای مضحک دانسته است. قضیه به پایان رسیدن دنیا در روز 21 دسامبر سال 2012 برای نخستین بار با این ادعا آغاز شد که سیاره‌ای به نام نیبیرو که سومری‌ها آن را کشف کرده‌اند، در حال حرکت به سوی زمین است.
ابتدا گفته می‌شد که این فاجعه در ماه می 2003 رخ میدهد و زمانی که این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، زمان موعد به دسامبر 2012 تغییر کرد و به تقویم باستانی مایا که تحول بزرگ در زمستان سال 2012 را پیش‌بینی کرده بود، ربط داده شد، به همین دلیل هم تاریخ 20 دسامبر به عنوان روز موعود پیش‌بینی شد.
در مورد این شایعه سازمان جهانی ناسا این موضوع را مطرح کرد که نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین چیزی را پیش‌بینی نکرده است. در گزارش ناسا آمده است، اصلاً تراز به خط شدن گیتی وجود ندارد و حداقل تا چند دهه آینده چنین هم‌راستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق افتد، تأثیر آن بر زمین بسیار ناچیز است.
به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم‌ترازی رخ داد و 2 مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز کهکشان راه شیری هم‌تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هیچ تبعاتی هم ندارد. برخی می‌گویند بر اساس تقویم مایا وقتی یک روز در سه دور این تقویم مشترک باشد آخر دنیاست، در صورتی که تقویم مایا سه دور مختلف دارد که امکان مشترک بودن یک روز در این سه دور در بعضی سال‌ها اتفاق عجیبی نیست.

هم‌ترازی خورشید و مرکز کهکشان و زمین نیز که برخی به عنوان توجیه علمی پایان دنیا بودن اعلام می‌کنند هر سال اتفاق می‌افتد. تئوری‌هایی که برای این شایعه مطرح کردند اصلاً جدی نیست ولی یکی از پیش‌بینی‌های آنها می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد که این تئوری می‌گوید در 21 دسامبر 2012 و پس از آن سطح آگاهی مردم جهان بالا می‌رود و مردم با ابعاد معنوی و روحانیت بیشتر آشنا می‌شوند.

اینکه عصر جهل به پایان برسد و عصر روشنایی، دانایی و خرد آغاز شود مسئله امیدوارکننده‌ای است و اصلاً ترسناک نیست. قرار نیست چیزی نابود شود ولی برخی کشورها نظیر کشور روسیه در شبکه‌های تلویزیونی خود به طور مداوم برنامه‌هایی را به عنوان پایان دنیا پخش می‌کنند که این مسئله فقط سبب ترس و افسردگی در مردم میشود.

سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 11:39 عصر

یک شرکت کارآفرین هندی با استفاده از قطعات پیش ساخته، سه جرتقیل به همراه تیمی متشکل از 200 کارگر توانسته است با موفقیت یک ساختمان 10 طبقه را در 48 ساعت بسازد.

t

به گفته شرکت Synergy Thrislington، ‌سازنده این سازه مکعب، این دستاورد به احتمال زیاد نخواهد توانست جایزه‌ای را در رقابت‌های طراحی از آن خود کند اما نشان داده که چنین سرعتی در فرایندهای ساخت‌وساز کاملا ممکن است.
این ساختمان بجای آجر از صفحات فوم پلی‌یورتان ساخته شده که عایق حرارتی است. علاوه بر فوم؛ 200 تن فولاد نیز در این سازه بکار رفته است. این سازه سریع پس از ساخت از یک پنجم انرژی ساختمانهای معمولی استفاده می‌کند.
برای تسریع در ساخت این ساختمان، مصالح لازم از حدود دو ماه قبل آماده و ذخیره شده بود. به گفته سازندگان، فرآیند پیش‌ساخته باعث کاهش ضایعات و آلودگی محیطی در محل ساخت می‌شود.
ایده این پروژه، تمرکز توجهات بر فناوری ساخت بهتر با انرژی کارآمد بوده که سازندگان و صاحبان خانه‌ها را قادر به درآمدزایی طی چند روز بجای چند ماه خواهد کرد.
همچنین شرکت Synergy Thrislington در مورد ایمنی این ساختمان اطمینان داده و اعلام کرده که این سازه با مقاومت در برابر بالاترین کد زلزله ساخته شده است.

سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 10:40 عصر
متخصصان ایرانی با چه روشی پهپادهای آمریکا را شکار می‌کنند؟

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: متخصصان ایرانی با دستکاری در مختصات جی‌پی‌اس پهپادهای آمریکایی آنها را وادار به فرود در ایران می‌کنند.

خبرگزاری فارس: متخصصان ایرانی با چه روشی پهپادهای آمریکا را شکار می‌کنند؟
  •  

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی به روش مورد استفاده نیروی دریایی سپاه برای شکار پهپاد جاسوسی Scan Eagle در منطقه خلیج فارس پرداخت.

در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

انتشار خبر شکار این پهپاد  بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشته، اما رویترز از قول یک مقام نیروی دریایی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود گفته به تازگی پهپادی در آمریکا مفقود نشده است.

روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی می‌نویسد ایران احتمالااین پهپاد آمریکایی را با استفاده از روشی موسوم به «فریبکاری» به دام انداخته است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از آقای پترسون ـ که به نوشته کریستین ساینس مانیتور فردی است که موفقیت ایران در شکار پهپاد  RQ170 را در سال گذشته منتشر کرد ـ می‌نویسد اگر ادعای ایران برای شکار این پهپاد صحیح باشد این کشور با استفاده از روشی که بار قبل از آن استفاده کرده موفق به انجام این کار شده است.

آقای پترسون می‌گوید فنون الکتریکی مورد استفاده ایران برای شکار این پهپاد، به نام «فریبکاری» شناخته می‌شود که در آن متخصصان ایرانی مختصات GPS مربوط به پهپادها را به گونه‌ای بازآرایی کرده و سپس آنها را وادار می‌کنند در ایران فرود آیند که پهپاد  مذکور به اشتباه تصور می‌کند پیامهای مذکور از پایگاه اصلی‌شان به آنها ارسال می‌شود.


سه شنبه 91 آذر 7 , ساعت 7:29 عصر

 مردم تحت محاصره غزه با نصب پلاکاردهایی در نقاط مختلف شهر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در طول جنگ هشت روزه اخیر که با شکست رژیم صهیونیستی همراه شد، قدردانی کردند.
غزه

به گزارش مهر، چند روز از پیروزی غرورآفرین رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه در جنگ هشت روزه و نابرابری که اشغالگران قدس به راه انداخته بودند، می گذرد، جنگی که به اذعان مقامات صهیونیست و همچنین رهبران مقاومت، حمایتهای اصولی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین عوامل پیروزی بر صهیونیستها بوده است.

در این زمینه العالم گزارش داده است مردم فلسطین با نصب پلاکاردهایی در نقاط مختلف غزه از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

در این تابلو به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی و عبری از جمهوری اسلامی ایران قدردانی شده است.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ