سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میوه دانش، با کردار نیک چیده می شود نه باگفتار نیک . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 90 خرداد 14 , ساعت 5:10 عصر

قالَ الاْمامُ أبوُ جَعْفَر محمّد الباقر (عَلَیْه السلام): لَوْ أنَّ الاْمامَ رُفِعَ مِنَ الاْرْضِ ساعَةً، لَماجَتْ بِأهْلِها کَما یَمُوجُ الْبَحْرُ بِأهْلِهِ. حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند: اگر امام و حجّت خدا لحظه اى از روى زمین و از بین افراد جامعه برداشته شود، زمین اهل خود را در خود مى بلعد و فرو مى برد همان طورى که دریا چیزهاى خود را در خود متلاطم و آشفته مى سازد.
س


دوشنبه 90 خرداد 9 , ساعت 12:17 صبح
همایش هلال احمر 8 خرداد
یک: 0 دو: 2 سه: 0 چهار:پنج:شش: 1 هفت: 2 هشت: 5 نه: 0 ده: 0 یازده: 0 دوازده: 3 سیزده: 1

شنبه 90 خرداد 7 , ساعت 8:16 عصر

السلام علیک یا روح الله

بریز از دیده دامن دامن ای اشک          که غم زد آتش اندر خرمن ای اشک

که بر این آتشم آبی فشاند            چو خشکیدی تو در چشم من اشک

دریغا ای دریغا ای دریغا        خدایی سایه ای رفت از سر ما

امام

ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی از برادران گرامی دعوت میشود برای اعزام به حرم مطهر امام راحل در تاریخ 14 خرداد از هم اکنون ثبت نام نمایند.

زمان حرکت ابوسها از مقابل مساجد ساعت 6 صبح 14 خرداد می باشد . مسئول اتوبوس هنگام سوار نمودن افراد اسامی را نوشته و تا پایان مراسم کنترل نماید تا کسی از کاروان جا نماند و پس از مراسم و ترخیص اتوبوسها اسامی تحویل شود.


شنبه 90 خرداد 7 , ساعت 12:14 صبح

روح الله بصیری نیا ورزشکار دوچرخه سوار ، تا کنون 730 شهر را رکاب زده و پیام شهدا را به شهرهای مختلف ایران رسانیده است .

دوچرخه سورای

ایشان قصد دارند تا پایان سال 1390 بقیه شهرهای ایران را نیز با دوچرخه پیموده و ماموریت خود را تکمیل نماید. برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.


جمعه 90 خرداد 6 , ساعت 10:7 عصر

قبله

هفتم خرداد خورشید درست بالای خانه کعبه قرار دارد و فرصت خوبی برای تعیین جهت قبله است به اینصورت که اگز ساعت 13و 48 دقیقه تکه چوبی را بصورت کاملا عمودی روی زمین قرار دهید سایه آن دقیقا جهت مقابل قبله را نشان میدهد.


پنج شنبه 90 خرداد 5 , ساعت 8:54 عصر

روز جمعه گذشته برادران ورزشکار پایگاه عباس آباد به اردوی کوهنوردی رفته و از فضای باصفای کوهستان استفاده نمودند و این اردو باعث صمیمیت بیشتر دوستان گردید .

 

ب


چهارشنبه 90 خرداد 4 , ساعت 11:55 عصر

ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی از برادران گرامی دعوت میشود برای اعزام به حرم امام راحل در تاریخ 14 خرداد از هم اکنون ثبت نام نمایند.

 

g


چهارشنبه 90 خرداد 4 , ساعت 11:51 عصر
ی
برادر گرامی علی خاکباز  درگذشت مادر گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت عرض می نماییم . ما را در غم خود شریک بدانید.                                                                       

دوشنبه 90 خرداد 2 , ساعت 9:8 عصر

در سالروز فتح پیروزمندانه فتح خرمشهر بدست دلاور مردان سپاه و بسیج و ارتش یاد شهید محمد جهان آرا را گرامی میداریم .

روحش شاد راهش پر رهرو باد .

فتح خرمشهر  ش  س  فتح خرمشهر

وصیت نامه شهید محمد جهان آرا

بطور مداوم کربلا را می دیدم. «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین».

بارپرودگارا، ای رب العالمین، ای غیاث المستغیثین و ای حبیب قلبو الصالحین. تو را شکر می گیوم که شربت شهادت این گونه راه رسیدن انسان به خودت را به من بنده ی فقیر و حقیر و گناهکار خود ارزانی داشتی. من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه ی کاغذ می خواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، امتی را و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند، فرو آورم. خداوندا! تو خود شاهدی که من تعهد این آزادی را با گذراندن تمام وقت و هستی خویش ارج نهادم. با تمام دردها و رنج هایی که بعد از انقلاب بر جانم وارد شد صبر و شکیبایی کردم ولی این را می دانم که این سران تازه به دوران رسیده، نعمت آزادی را درک نکرده اند چون دربند نبوده اند یا در گوشه های تریاهای پاریس، لندن و هامبورگ بوده اند و یا در ...

و تو ای امامم! ای که به اندازه ی تمام قرنها سختی ها و رنج ها کشیدی از دست این نابخردان خرد همه چیزدان! لحظه لحظه ای این زندگی بر تو همچن نوح، موسی و عیسی و محمد (ص) گذشت. ولی تو ای امام و ای عصاره ی تاریخ بدان که با حرکتت، حرکت اسلام را در تاریخ جدید شروع کردی و آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی. ولی ای امام کیست که این همه رنجها و دردهای تو را درک کند؟! کیست که دریابد لحظه ای کوتاهی از این حرکت به هر عنوان، خیانتی به تاریخ انسانیت و کلیه انسان های حاغضر و آینده تاریخ می باشد؟

ای امام! درد تو را، رنج تو را می دانم چه کسانی با جان می خرند، جوان با ایمان، که هستی و زندگی تازه ی خویش را در راه هدف رسیدن حکومت عدل اسلامی فدا می کند. بله ای امام! درد تو را جوانان درک می کنند، اینان که از مال دنیا فقط و فقط رهبری تو را دارند و جان خویش را برای هدفت که اسلام است فدا می کنند.

ای امام تا لحظه ای که خون در رگ های ما جوانان پاک اسلام وجود دارد لحظه ای نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیاء و اولیاء وصل است به انحراف کشیده شود. ای امام! من به عنوان کسی که شاید کربلای حسینی را در کربلای خرمشهر دیده ام سخنی با تو دارم که از اعماق جانم و از پرپر شدن جوانان خرمشهری برمی خیزد و آن، این است؛ ای امام! از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد من یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم هر روز که حمله ی دشمن بر برادران سخت می شد و فریاد آنها بی سیم را از کار می انداخت و هیچ راه نجاتی نبود به اتاق می رفتم، گریه را آغاز می کردم و فریاد می زدم ای رب العالمین بر ما مپسند ذلت و خواری را.


دوشنبه 90 خرداد 2 , ساعت 8:58 عصر

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده فائزه هاشمی پس از اظهارات وی برخی مسئولان کشوری در دادستانی تهران در دست بررسی قرار دارد.


  غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های کشور با اعلام این مطلب افزود: پس از آنکه خانم فائزه هاشمی اظهاراتی درباره مسئولان کشوری داشتند، پرونده‌ای برای ایشان در دادستانی تهران تشکیل شد.


وی ادامه داد: دادستان تهران پس از تشکیل این پرونده فائزه هاشمی را احضار کرده که به محض ورود وی تحقیقات جهت مشخص شدن صحت اظهاراتش انجام خواهد شد.

* استخدام قضات زن برای رسیدگی هر چه بهتر به پرونده زنان است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تعدادی از زنان در دیدار با مقام معظم رهبری نسبت به برخی تبعیض‌ها گلایه‌مند بودند گفت: ما در قوه قضائیه تلاش کردیم تا حق هیچکدام از زنان پایمال نشود و به حقوق آنها به طور دقیق رسیدگی شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که در قوه قضائیه مشاوران زن استخدام شده‌‌اند توجه ویژه به همین موضوع بوده است و با توجه به این حمایت‌ها فکر نمی‌کنم مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که برخی از مشکلاتی که زنان در حوزه دستگاه قضایی با آن روبرو هستند و نمی‌توان برخلاف تصور آنها زود به نتیجه رساند گفت: برای مثال زنی از روی عصبانیت و ناراحتی اقدام به شکایت و درخواست طلاق می‌کند اما اگر قرار باشد به فوریت به این پرونده رسیدگی شود و حکم صادر شود پس از گذشت چند ماه این احتمال وجود دارد که این زن نسبت به درخواست خود پشیمان شود و اگر در آن زمان حکم صادر شده باشد مشکلات دیگری ایجاد می‌شود.

وی گفت: البته تلاش می‌کنیم تا با اندیشیدن تمهیدات ویژه، کاری کنیم که برخی از مشکلات این حوزه که وجود دارد و زنان از آن گلایه‌مندند هر چه سریعتر برطرف شود.

* پریوش سطوتی با قرار، آزاد شده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه شنیده شده پریوش سطوتی همسر دکتر فاطمی از زندان آزاد شده است؛ آیا این فرد با جریان انحرافی و مفاسد اقتصادی رابطه‌ای داشته یا خیر گفت: آزادی پریوش سطوتی صحت دارد و ایشان پس از تحقیقات ابتدایی با قرار مناسب، آزاد شده است.

وی گفت: درباره اتهامات این فرد نمی‌‌توانم اشاره‌ای بکنم زیرا قانون این اجازه را به من نمی‌دهد اما تنها می‌توانیم به موضوع آزادی وی با قرار مناسب اشاره کنیم.

* شکایت مجلس از دولت به دستگاه‌های مربوط ارائه شده است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه براساس بند 10 ماده 110 قانون اساسی رسیدگی به تخلفات دستگاه‌های اجرایی و دولت به عهده دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری است آیا در این باره پرونده‌ای در دستگاه قضایی ایجاد شده یا خیر گفت: براساس اجرای این بند پرونده‌ها‌یی که از مجلس در قالب نامه درباره تخلفات دستگاه‌های اجرایی کشور یعنی دولت به قوه قضائیه رسیده بود به دستگاه‌های مربوطه جهت رسیدگی ارجاع داده شده است.

* 90 نفر به آزمون تصدی امر قضا در سال 89 اعتراض کردند

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اعتراض شرکت کنندگان آزمون تصدی امر قضا که در سال 89 برگزار شد گفت: بررسی‌های من نشان می‌دهد که حدود 90 نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمون به برخی از نتایج ارائه شده اعتراض کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از اعتراض این افراد کمیته‌ای که در معاونت آموزش قوه قضائیه ایجاد شده بود اقدام به بررسی اعتراضات کرد و این نکته را هم بگویم که این آزمون امسال نیز در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته تمهیداتی اندیشیده شده تا شرکت‌کنندگان در این آزمون که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های شهید بهشتی، امام صادق و تهران باشند و معدل دوره تحصیلی آنها بالاتر از 18 باشد نیازی به شرکت در آزمون کتبی این آزمون نخواهند داشت و فقط از آنها آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.

* لیست معوقات بانکی را از بانک مرکزی گرفته‌ایم

محسنی‌ اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رقم معوقات بانکی آیا مشخص شده یا خیر، گفت: در سال 88 مقرر شد تا لیست معوقات بانکی را از بانک‌های دولتی بگیریم اما دولت در همان زمان دست به کار شد و کمیته‌‌ای را برای بررسی این موضوع در نظر گرفت.

وی ادامه داد: پیش از آنکه لیست 250 نفره‌ای از دولت درباره مفاسد اقتصادی به دست ما برسد با بانک مرکزی مکاتباتی را از سوی دادستانی کل کشور انجام دادیم و از آنها خواستیم تا لیست کسانی که معوقات بانکی بخصوصی دارند را ارائه دهند.

محسنی اژه‌ای گفت: تاکنون 80 پرونده برای این افراد ایجاد شده است و تلاش داریم تا این معوقات را هر چه سریعتر به خزانه دولت بازگردانیم.



 


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ