سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دانشمندان پیروی کنید که آنان چراغ های دنیا و آخرت اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 , ساعت 1:40 صبح

آیت الله نوری همدانی هنگام عزیمت به استان البرز دقایقی را در ناحیه شهریار توقف نموده و ضمن دیداری کوتاه حاضرین را به فیض رساندند

توقف کوتاه آیت الله نوری همدانی در شهریار


دوشنبه 90 اردیبهشت 12 , ساعت 10:26 عصر

سلام برای جمع آوری مشاغل افراد و استفاده در موارد لزوم به آدرس www.mashagel.parsiblog.com مراجعه نموده و در قسمت نظرات مشخصات خود و شغل را ثبت کنید تا نمایش داده شود.


دوشنبه 90 اردیبهشت 12 , ساعت 4:4 عصر

احتمالا پس از حذف 4 صفر از پول ایران نوبت به حذف  هفت حرف از حروف الفبا میرسد

الف - ب - پ - ت - ث - ج - چ - ح - خ - د - ذ - ر-  ز - ژ - س - ش - ص - ض - ط - ظ -ع - غ - ف - ق - ک - گ - ل - م - ن - و - ه - ی

و دیگر غلط های املایی رفع میگردد


شنبه 90 اردیبهشت 10 , ساعت 11:55 عصر

بمناسبت سالروز شهادت استاد مطهری مراسم هفته تربیت و آموزش صبح روز شنبه 10  اردیبهشت با سخنرانی امام جمعه محترم شهریار انجام شد و در پایان یک تابلو فرش از طرف حوزه 8  اهدا گردید

ی


شنبه 90 اردیبهشت 10 , ساعت 1:27 صبح

اولین مراسم شب خاطره به مناسبت سالروز شهادت سر لشگر خلبان بابایی روز 5 شنبه مورخ 8/2/90 با سخنرانی و خاطره گویی امیر سرتیپ انصاری از خلبانان همرزم شهید بابایی به همت بنیاد حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهریار و حوزه 8 مرکزی روح الله (ره) و پایگاه مالک اشتر در مسجد قائم شهریار برگزار گردید.

لازم به یادآوری است هر ماه یک مراسم شب خاطره توسط یکی از پایگاههای حوزه 8 برگزار خواهد شد و پایگاههای مقاومت از هم اکنون در حال مشخص نمودن زمان برگزاری شب خاطره در طول سال می باشند.

 ب


شنبه 90 اردیبهشت 10 , ساعت 1:17 صبح

پیاده روی خانوادگی شهریار روز جمعه 9 اردیبهشت ساعت 7 صبح از مقابل امامزاده اسماعیل برگزار گردید و شرکت کنندگان مسیر سه کیلومتری از امامزاده اسماعیل تا خیابان بالای میدان حافظ انتهای خیابان ورزش را پیمودند و در پایان به برگزیدگان به قید قرعه جوائز ارزنده ای از قبیل کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس و دوچرخه و وسایل ورزشی و کارت استخر رایگان بمدت یکسال و... تقدیم گردید.

 ذ


جمعه 90 اردیبهشت 9 , ساعت 1:51 صبح

شعر بی نقطه

 

از حاج ولی الله کلامی زنجان در مدح

 

امیرالمومنین علی ع

 

در مکه هَلا حکم اله احد آمد کامال و مراد همه والا ولد آمد
در طارم اعلا ملک سدره صلا داد مولود حرم رهرو راه احد آمد
مرد عمل و محرم اسرار دل ما در معرکه کرار و احد را اسد آمد
معصوم دوم و اول امام همه عالم معموره اسلام و ولا را عَمَد آمد

 

 

 

گردد دگر اعدا همه آواره و رسوا گاه عدم ملحد و حرص و حسد آمد

در طور ولا کرد طلوع ماه دل آرا ماه آمده و اهل حسد را رمد آمد

صدر الامم و مالک ملک ورع و داد سالک که هماره ، ره داور رود آمد

او صالح و او مصلح و او حاکم عادل او آمد و در مهلکه حکام دد آمد

مهر سحر و ماه مسا صحر محمد در حال دعا حامد حمد صمد آمد

او محور ملک دل و دل در گرو مهر گمره دل اعدا که در او مهر رد آمد

در عرصه علمدار رسول الله اکرم او مردم ما را کمک آمد مدد آمد

دل کرده مرور اسم ورا در همه اعداد ده اسم مطهر، که صد و ده عدد آمد

علامه دهر اسوه احرار موحد روح الله عصر او که مرادم دهد آمد

در کل امور آمر و هم مسلک طاها او گوهر دل را محک و حصر و حد آمد

در هر دو سرا او همه را سرور و سالار سر کرده که در سلسله محکم مسد آمد

دل داده ام او را که رسد در دم مرگم امداد گر و همدم ما در لحد آمد

مداحم و مولا صله ام داده و هر دم گل کرده «کلامم» ره دل در صدد آمد


جمعه 90 اردیبهشت 9 , ساعت 1:47 صبح

پول ایران

 

پول ایران

 

پول ایران

 

پول ایران

 

 

 

پول ایران


سه شنبه 90 اردیبهشت 6 , ساعت 10:39 عصر

 چهارشنبه 5 اردیبهشت 1386     7 ربیع الثانی 1428     25 . Apr . 2007

چکیده

بیابان طبس، راوی معجزه ای در قرن حاضر است. این بیابان که در شمال شرقی مرکز استان یزد قرار دارد، مصداقی برای سوره فیل است که دانه های ریز شن، بر نیرومندترین سپاه عصر حاضر چیره شد و آنان را که از پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات بهره می بردند، به ذلت کشانید. دولت امریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی و نفوذ دوباره در ایران، پس از جریان گروگان گیری لانه جاسوسی، کماندوهای خود را در صحرای طبس پیاده کرد تا با آزادسازی گروگان ها و بمباران نقاط حساس ایران از جمله جماران و کشتن رهبران انقلاب، حکومت اسلامی را نابود کنند. در این مقاله، به بررسی این رویداد تاریخی می پردازیم.

خاطره ای سترگ

بیابان طبس، بهترین راوی معجزه ای است که دل تاریخ را به لرزه درآورد. تفسیر آیه «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَاللّه وَاللّه ُ خَیْرُ الْماکِرینَ» را باید از کویر تفتیده طبس پرسید. بیابان خشک طبس، تبلور کمین گاه الهی شد برای گرگ های در کمین نشست های که راوی سیاه مرگ بودند. طبس برای مردم ایران فراتر از نام بیابانی در دوردست های کویر است. طبس یک خاطره است؛ خاطره ای از محافظت الهی از سرزمین و مردمی که نمی توانند زور و زورگویان را تحمل کنند. شاید از همین روست که خاطره پنجم اردی بهشت سال 1359، برای مردم ایران فراموش نشدنی و به یاد ماندنی است؛ روزی که یکی از پیچیده ترین عملیات های نظامی امریکا با شکست روبه رو شد.

طبس؛ واقعه ای عبرت انگیز

عبرت گرفتن از تاریخ که در قرآن به آن سفارش شده، ضروری است. تاریخ، عرصه پیروزی حق بر باطل است و قرآن کریم، هدف از بیان سرگذشت پیشینیان را این می داند که در مورد نتایج آنها اندیشه شود. ازاین رو، رویداد طبس می تواند عظمت الهی و امدادهای غیبی را برای مردم آشکار کند. ماجرای طبس، یکی از رسواترین توطئه های امریکا بر ضد انقلاب اسلامی است. بدون شک، ماجرایی که در طبس روی داد، یکی از معجزه های بزرگ قرن بیستم به شمار می آید؛ زیرا شیطان بزرگ با تمامی توان و بهره گیری از دقیق ترین و پیچیده ترین امکانات نظامی و با تدارک همه جانبه و هماهنگی همه عوامل داخلی و خارجی به ایران آمده بود.

مصداقی برای سوره فیل

آنچه در طبس گذشت، مصداقی دیگر برای سوره فیل بود و پنجم اردی بهشت سال 1359، یوم الفیل دیگری و کارتر، مظهر استکبار جهانی و ابرهه ای دیگر. آنچه در این ماجرا گذشت، رویدادی ساده، زودگذر و فراموش شونده نبود، بلکه نمادی ماندگار برای همیشه تاریخ است. راستی اگر خداوند به انقلاب اسلامی، رهبر و مردم ایران عنایت ویژه ای نداشت، این تهاجم گسترده که از ماه ها قبل تدارک دیده شده و به میزان قابل توجهی برای آن نیرو و دقت صرف شده بود، به این سادگی و با توفانی از شن خنثی نمی شد. در این صورت، چه کسی توانایی آن را داشت که از اجرای این نقشه شوم و گسترده جلوگیری کند؟

انگیزه های تجاوز

از همان آغاز تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، دولت ایالات متحده به فعالیت بسیار گسترده سیاسی و نظامی دست زد. امریکا با اعزام ناوگان نظامی خود به خلیج فارس، وانمود کرد که هر لحظه آماده حمله به ایران است. البته هنگامی که از حل بحران گروگان گیری از راه سیاسی و خط و نشان کشیدن نظامی ناامید گردید، به فکر اجرای طرح نجات گروگان ها و در کنار آن، براندازی نظام جمهوری اسلامی افتاد. حربه محاصره اقتصادی هم که چندی قبل از این واقعه آزموده شده بود، نتیجه مثبتی به بار نیاورد. ازاین رو، طرح حمله کماندویی به ایران و به قتل رسانیدن رهبران اصلی انقلاب مطرح شد تا با هشدار دادن به همه ملت های آزادی خواه، جهانیان را در برابر قدرت عملیات نظامی امریکا به شگفتی وادارد.

استفاده از اوضاع ناآرام داخلی

برای واکاوی علت حضور کماندوهای امریکایی در کویری ترین صحرای ایران، باید به تأثیر به شدت منفی ماجرای اشغال سفارت امریکا و گروگان گرفتن کارکنان این سفارت در سال 58 و اوضاع وخیمی که کارتر، رئیس جمهور وقت امریکا در انتخابات ریاست جمهوری به آن دچار شده بود، توجه کرد. ناتوانی دولت کارتر در پایان دادن به ماجرای گروگان گیری، موجب شد تا او تمام راه ها را برای باز گرداندن گروگان ها و بالا بردن بخت خود برای پیروزی در انتخابات در نظر بگیرد. آنچه امریکایی ها را به پیروزی و موفقیت نقشه شان امیدوار می کرد، اوضاع ناآرام داخلی ایران به دلیل درگیری های پس از انقلاب و آشوب و بحران های ناشی از این موضوع بود. ضمن آنکه آتش افروزی های رژیم بعث عراق در مرزهای خود با ایران و غائله کردستان نیز مزید بر علت شده بود تا امریکایی ها خود را برنده انجام عملیات کماندویی نیروهای دلتا فورس بدانند.

اهداف این تهاجم

از سوی تمام خبرگزاری های جهان این خبر مخابره شد که نیروهای کماندویی امریکایی با تجهیزات کامل نظامی برای نجات گروگان های لانه جاسوسی به سوی تهران رهسپار شدند، ولی به دلیل اشکال در برنامه در کویر ایران متوقف گردیدند و افراد باقی مانده فرار کردند. ساده اندیشی است اگر تصور کنیم آنان صرفا برای نجات 52 گروگان، آن همه هواپیما، بالگرد، سلاح و مهمات را به ایران منتقل کرده بودند. آنان می خواستند مراکز مهمی چون منزل حضرت امام خمینی رحمه الله ، مراکز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدرسه فیضیه، مقر ریاست جمهوی، نخست وزیری، ستاد کمیته مرکزی و انبارهای مهمات ارتش را بمباران کنند. همچنین شخصیت های مهم مملکتی را از بین ببرند و حکومتی سوسیال ـ دموکرات به سبک امریکایی و به ریاست شاپور بختیار به روی کار آورند.

نقش عوامل داخلی

در عملیات طبس، عده ای از مزدوران داخلی امریکا نیز با آنها همکاری می کردند. سازمان سیا برای انجام مأموریت نجات گروگان ها، از کمک برخی از عوامل نفوذی در ایران استفاده می کرد. اسنادی که بعدا فاش شد، نقش بنی صدر را در رأس این نیروها روشن ساخت. چند روز پیش از تجاوز طبس، از سوی فرماندهان نظامی که بنی صدر آنها را به کار گماشته بود، یعنی تیمسار شادمهر رئیس وقت ستاد مشترک و تیمسار باقری فرمانده وقت نیروی هوایی، به پایگاه یکم شکاری دستور داده شد توپ های ضدهوایی 23 میلی متری که حریم حفاظتی فرودگاه مهرآباد و خود پایگاه را تأمین می کرد، جمع آوری شود. همین کار در پایگاه های دیگر مانند شیراز و ایستگاه رادار مشهد نیز انجام شده بود.

امریکا پس از شکست در طبس

شکست بدون جنگ در ایران، برای کشوری که همواره بر اقتدار و توانایی نظامی و اطلاعاتی خود می بالید، قابل تحمل نبود. به همین دلیل، در روز اول خرداد 1359، امریکا و بازار مشترک اروپا، ایران را تحریم اقتصادی کردند؛ اقدامی که با مسدود کردن دارایی های ایران در 14 تیر 1359 ادامه یافت. یک هفته بعد و در 21 تیر، کودتای نوژه، کشف و یک روز قبل از اجرا خنثی شد. 

پدیدآورنده: زهرا رضائیان


یکشنبه 90 اردیبهشت 4 , ساعت 9:45 عصر

راهپیمایی خانوادگی شهریار روز جمعه 9 اردیبهشت ساعت 7 صبح از مقابل امامزاده اسماعیل برگزار میگردد و به برگزیدگان جوائز ارزنده ای تقدیم میگردد.


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ